بین الملل

نرخ سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا به شدت افت کرد

با گسترش نگرانی از این که شیوع ویروس کرونا اقتصاد جهان را کندتر کند و با هجوم سرمایه‌گذاران به سوی خرید اوراق قرضه به عنوان سرمایه امن، قیمت این اوراق بالا رفت و سود آن سقوط کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، با گسترش نگرانی از اینکه شیوع ویروس کرونا اقتصاد جهان را کندتر کند و با هجوم سرمایه‌گذاران به سوی خرید اوراق قرضه به عنوان سرمایه امن، قیمت این اوراق بالا رفت و سود آن به شکل کم‌سابقه‌ای پایین آمد.

سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از جولای ۲۰۱۶ تا کنون رسید. سود اوراق قرضه ۳۰ ساله آمریکا رکورد پایین جدیدی ثبت کرد. موج حرکت سرمایه‌گذاران به سوی اوراق قرضه در حالی اتفاق افتاد که بازار سهام به شدت سقوط کرد و داوجونز ۱۰۰۰ واحد از ارزش خود را از دست داد.

سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری که بنچ‌مارک سود اوراق قرضه است، ۱۱ صدم درصد پایین آمد و به ۱۳۵۶۳ درصد رسید. سود این اوراق در لحظاتی از معاملات دیروز تا ۱.۳۲۵ درصد هم پایین آمد که کمترین سطح تاریخ آن است.

نرخ سود اوراق ۳۰ ساله تا ۱.۸۱۴۲ درصد سقوط کرد که پایین‌ترین رکورد این شاخص می‌باشد. سود اوراق قرضه دو ساله آمریکا هم تا ۱.۲۴۳ درصد پایین آمد که کمترین سود آن از می ۲۰۱۷ ا کنون است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا