امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اختصاص سالانه ۶۵۰میلیاردتومان تسهیلات برای تکمیل زنجیره دام عشایر

رئیس سازمان امور عشایر کشور، از پرداخت سالانه ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات، برای تکمیل زنجیره دام عشایر کشور خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کرمعلی قندالی بیان داشت: سالانه یک درصد از ورودی صندوق، به امور عشایر تخصیص داده می‌شود که از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر داده شده و به ازای هر بره، برای پرواربندی ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۴ سال گذشته، ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد به عشایر کشور اعطا شده است، افزود: ۹۵ درصد از مناطق عشایری ایران راه دسترسی دارند و بعضی از راه‌ها نیاز به ترمیم دارد؛ همچنین ۵۳ درصد از عشایر ایران از آب آشامیدنی استاندارد، استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور از ایجاد کارخانه کنسانتره توسط عشایر خبر داد و گفت: سرانه خراسان جنوبی در مبلغ ریالی مقام اول را دارد و یکی از استان‌های فعال به شمار می‌رود که در همین راستا، به هر اتحادیه ۵ میلیارد تومان و هر تعاونی ۲ میلیارد تومان تسهیلات ارائه شد.

وی در عین حال افزود: در سال گذشته تبصره ۱۸ بند (ه) مبلغ ۱۸ میلیون یورو برای آبرسانی امورعشایر با ۲۱۸ پروژه در نظر گرفته شد که در خراسان جنوبی و در نهبندان و زیرکوه ۲ پروژه عملیاتی می‌شود و ۸۵۰ خانوار از آن برخوردار خواهند شد.

قندالی به حوزه پوشش تلفن همراه اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات موظف شده ۸۰ درصد از مناطق عشایری را به پوشش تلفن همراه متصل کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا