امور زیربناییبانکتعاون و اشتغال

پرداخت وام خرید به بازنشستگان کشوری/ سالی ۳.۶ میلیون با سود صفر

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعطای تسهیلات ۳.۶ میلیون تومانی خرید در هر سال به بازنشستگان کشوری خبر داد.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، محمد شریعتمداری جزئیات تسهیلات ۱.۲ میلیون تومانی به ۱.۲ میلیون بازنشسته کشوری که قابلیت سه بار پرداخت در سال دارد را تشریح کرد.

شریعتمداری بعدازظهر امروز (سه‌شنبه ۶ اسفند) در مراسم امضای تفاهمنامه اعطای تسهیلات خرید به بازنشستگان کشوری گفت: در این طرح بدون آنکه منابعی را از صندوق اختصاص دهیم، تسهیلات به بازنشستگان اعطا خواهد شد.

وی افزود: هر بازنشسته کشوری در چارچوب طرح یاری بانک صادرات، صندوق بازنشستگی و فروشگاه رفاه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در هر سال با نرخ سود صفر و کارمزد دو درصد دریافت خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در کنار این طرح، پر کردن سبد معیشت را هم داریم که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌های ظالمانه باید انجام دهیم.

شریعتمداری تاکید کرد: هیچ گونه اجباری برای استفاده از این طرح نیست و فروشگاه رفاه نیز وعده داده که تخفیف‌های فصلی خود شامل تسهیلات اعطایی در این طرح نخواهد شد.

وزیر تعاون اظهار داشت: گردش مالی منابع متعلق به بازنشستگان، پتانسیل ارزشمندی است که بانک‌ها از آنها استفاده می‌کنند؛ کافی است که ما طراحان خوبی برای طراحی این گونه طرح‌ها داشته باشیم.

شریعتمداری گفت: تاکید می‌کنم که طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و متناسب‌سازی آن با همکاری نمایندگان مجلس به تصویب برسد.

وی از تمهیدات لازم برای مقابله با سیل و کرونا در کشور خبر داد و افزود: کرونا حادثه‌ای برون‌زاست و ما شبانه‌روزی در مراکز تأمین اجتماعی برای خدمات‌رسانی در حال تلاش هستیم و دولت هم هر آنچه را در توان دارد، به میدان آورده تا با کرونا مقابله کند که این امر نیاز به همبستگی دارد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا