انرژی

تهدید ترامپ برای تحریم‌های نفتی بیشتر علیه ونزوئلا

رییس جمهور آمریکا هشدار داد که واشنگتن در تدارک وضع تحریم‌های بیشتر علیه بخش نفت ونزوئلا است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دونالد ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی در دهلی‌نو در پاسخ به این پرسش که آیا واشنگتن تحریم‌های بیشتری علیه ونزوئلا یا شرکتهای هندی که نفت ونزوئلا را از شرکتهای ثالث خریداری می‌کنند، وضع خواهد کرد اظهار کرد: در آینده نه چندان دوری تحریم‌های بیشتری را خواهید دید.

وی بدون اشاره به جزییات گفت: تحریم‌های بسیار شدیدی وجود خواهند داشت.

همچنین بخوانید

آمریکا هفته گذشته شرکت “بازرگانی روس‌نفت” را که واسطه مهمی برای فروش نفت ونزوئلا بود، هدف تحریم قرار داد.

هند و چین خریداران مهم نفت ونزوئلا هستند. هند حدود ۳۴۲ هزار بشکه در روز نفت ونزوئلا را در سال ۲۰۱۹ خریداری کرد. شرکت ریلاینس اینداستریز که اپراتور بزرگترین مجتمع پالایشگاهی جهان است و شرکت نایارا انرژی که روس‌نفت در آن سهم دارد، تنها خریداران هندی نفت ونزوئلا هستند. این دو شرکت نفت ونزوئلا را از روس‌نفت خریداری کرده‌اند.

الیوت آبرامز، نماینده ویژه امور ونزوئلا در وزارت خارجه آمریکا دوشنبه هفته جاری به رویترز گفت: تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش نفت ونزوئلا در مجازات افراد و شرکتهایی که از آنها تخطی می‌کنند به شدت عمل خواهند کرد.

ترامپ اعلام کرد ونزوئلا تا ۱۵ سال پیش کشور ثروتمند و تا ۲۰ سال پیش بسیار ثروتمند بود اما اکنون که نگاه می‌کنید آن‌ها آب ندارند، مواد غذایی اساسی ندارند، دارو ندارند. ما به دقت اوضاع ونزوئلا را زیرنظر داریم.

اسناد تجاری شرکت PDVSA نشان می‌دهند چهار محموله حامل ۶.۷ میلیون بشکه نفت ونزوئلا که برای بارگیری در فوریه برای شرکت “روس‌نفت تردینگ” اختصاص پیدا کرده بود، به شرکت TNK Trading که یک واحد دیگر روس‌نفت است، اختصاص پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، واحدهای شرکت روس‌نفت نفت ونزوئلا را به عنوان بازپرداخت میلیاردها دلار وامی که روسیه در سالهای اخیر به کاراکاس داده است، دریافت می‌کنند. همچنین نفت خام ونزوئلا را با سوخت که این کشور به شدت به آن نیاز دارد، تهاتر می‌کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا