بورسبورس اوراق

۵۸ هزار میلیارد تومان، ارزش معاملات امروز

در پایان داد و ستدهای روز جاری، ۸ میلیارد و ۳۷۵ میلیون برگه اوراق بهادار در یک میلیون و ۱۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش ۵۷ هزار و ۵۲۳ میلیارد تومان در بورس تهران معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد مواجه شدند. شاخص بورس با رشد ۵۸۸۰ واحدی در پایان معاملات روز جاری به ۵۲۴ هزار و ۳۹۳ واحد رسید.

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۵۸۸ واحد رشد معادل ۱.۱۳ درصد به ۵۲۴ هزار و ۳۹۴ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی – ارزشی» با ۱۵۶۷ واحد افزایش معادل ۱.۱۳ درصد به ۱۳۹ هزار و ۸۰۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۰۰۰ واحد رشد معادل ۱.۷۶ درصد به ۱۷۳ هزار و ۹۴۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۹۹۷ واحد افزایش، معادل ۱.۷۶ درصد به ۱۱۵ هزار و ۸۰۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۰۴۲۲ واحد کاهش، معادل ۱.۶۲ درصد به ۶۵۵ هزار و ۳۴۴ واحد، شاخص بازار اول با ۴۴۸۹ واحد افزایش معادل ۱.۲۳ درصد به ۳۶۹ هزار ۸۷۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱۰۰۲ واحد رشد معادل ۰.۹۹ درصد، به یک هزار و ۱۱۶ واحد رسید.

همچنین بخوانید

از سویی دیگر امروز نمادهای «فارس با ۳۴۳۴ واحد، فملی با ۱۰۹۶ واحد، حکشتی با ۵۳۸ واحد، فولاد با ۴۷۴ واحد، کگل با ۴۴۳ واحد و فخوز با ۴۳۰ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

براساس این گزارش، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «غذایی بجز قند با ۲۱۸۳ واحد صعود معادل ۷.۳۳ درصد به ۳۱ هزار و ۹۷۴ واحد، حمل و نقل با ۱۲۴۰ واحد افزایش معادل ۶.۱۴ درصد به ۲۱ هزار ۴۲۰ واحد، سایر معادن ۷۲۰۲ واحد رشد معادل ۵ درصد به ۱۵۱ هزار و ۲۵۹ واحد، محصولات کاغذ ۶۲۲۷ واحد افزایش معادل ۵ درصد به ۱۳۰ هزار و ۸۰۱ واحد، وسایل ارتباطی با ۱۱۴۲ واحد رشد، معادل ۵ درصد به ۲۴ هزار و ۱۰ واحد، محصولات چوبی با ۲۹۹۹۵ واحد رشد معادل ۴.۹۹ درصد به ۶۳۰ هزار و ۶۸۰ واحد، لاستیک با ۵۲۹۲ واحد رشد معادل ۳.۷۲ درصد به ۱۴۷ هزار و ۵۷۶ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «حکشتی، غمهرا، بورس، کالا، کماسه، ختور و چکاوه» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کپشیر، سمازن، ختراک، غالبر، کلوند، خاهن و غاذر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۵۲ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۶ هزار ۷۴۴ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار سه میلیارد و ۲۷۵ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۵۱ هزار و ۳۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و پالایش نفت شیراز (شراز)، ‌ نفت ایرانول (شرانل)، ‌ بیمه پاسارگاد (بپاس) و قاسم ایران (قاسم) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند. همچنین، نماد پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) و کشتیرانی دریای خزر (حخزر) ‌مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا