بین الملل

کاهش رشد درآمد خانوارهای آمریکایی

رشد درآمد خانوارها در ۴۸ ایالت آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ کاهش داشته است.

پنج‌شنبه///کاهش رشد درآمد خانوارهای آمریکایی

رشد درآمد خانوارها در ۴۸ ایالت آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ کاهش داشته است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پایگاه خبری امریکن پراسپکت در گزارشه به بررسی رشد درآمد خانوارهای آمریکایی در دوران ریاست جمهوری ترامپ و اوباما پرداخته که طی آن مشخص شده است تنها دو ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا شاهد افزایش رشد متوسط درآمد خانوارهای خود طی دوران ریاست جمهوری ترامپ بوده اند.

بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ متوسط رشد درآمد خانوارهای آمریکایی ۲.۷ درصد بوده است که این رقم برای دوران ریاست جمهوری اوباما ۵.۸ درصد بوده است.

تئا لی، مدیر انجمن سیاست های اقتصادی گفت: برخلاف چیزی که ترامپ ادعا می کند، شرایط اقتصادی برای خیلی از مردم آمریکا بهتر نشده است. اگر واقعا خواهان چنین چیزی هستیم باید سرعت رشد درآمدها را بیشتر کنیم.

دونالد ترامپ برای پیروزی مجدد خود در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر حساب ویژه ای بر روی مسائل اقتصادی باز کرده است. به گفته کارشناسان اقتصادی، در شرایطی که طبقه متوسط تا حد زیادی از مزایای رشد بهره مند شده اند اما این بهره مندی به میزانی که مقامات دولت ادعا می کنند نبوده است.

مارک مورو، قائم مقام مدیر موسسه ” بروکینگز متروپلتین اینستیتوت” گفت: فکر می کنم فرصت های اقتصادی زیادی وجود دارند که مورد بهره برداری قرار نگرفته اند. وضعیت تولید نیز چندان خوب نیست و این ممکن است شغل های زیادی را در ماه های آینده در معرض تهدید قرار دهد.

از سوی دیگر نرخ رشد تعدیل شده اقتصادی آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ به طور متوسط ۱.۶۳ درصد بوده است که این رقم کمتر از متوسط پنج سال آخر دوره ریاست‌جمهوری ترامپ بوده است.

طبق اعلام دفتر آمار آمریکا، در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تنها ۲.۱ درصد رشد کرده که این رقم ۰.۸ درصد کمتر از رقم ثبت شده در دوره مشابه منتهی به سال قبل و ۰.۲ درصد کمتر از متوسط رشد در کل سال ۲۰۱۹ بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا