امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پرداخت ۵۴ میلیارد تومان وام به چایکاران و کارخانه‌های چای

رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۵۴۴ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای سال جاری تاکنون به چایکاران و کارخانه‌های چای خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اعطای ۵۴۴ میلیارد ریال تسهیلات به چایکاران و کارخانه‌های چای از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: این تسهیلات توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک توسعه تعاون و صندوق تخصصی حمایت از توسعه صنعت چای کشور پرداخت شده است.

وی افزود: تسهیلات پرداختی به منظور سرمایه در گردش و اجرای عملیات به زراعی، نوسازی و بهسازی کارخانه‌ها پرداخت شده است.

جهانساز با اشاره به اینکه پرداخت این تسهیلات تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد شد، افزود: تسهیلات پرداختی به چایکاران با سود ۴ درصد و تسهیلات کارخانه‌ها با سود ۷ درصد و با بازپرداخت ۴ ساله است.

وی با تاکید بر اینکه میزان تسهیلات پرداختی امسال نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به تسهیلات پرداختی برای احیای باغات قدیمی و رها شده، ۵۰۰ هکتار باغات چای به چرخه تولید بازگردد.

رئیس سازمان چای در بخش دیگری از صحبت‌های خود از پرداخت ۹۸ درصدی مطالبات چایکاران خبر داد و افزود: امسال ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای به ارزش بالغ بر ۳۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از چایکاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا