بانکبانک و بیمه

توافق بانکی و بیمه‌ای وزیر خارجه در آلمان


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به آلمان به غیر از امور دیپلماتیک به مذاکرات اقتصادی و تفاهم‌های بانکی و بیمه‌ای پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، بیمه صادراتی آلمان «هرمس» در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر اقتصاد آلمان، برای تضمین سرمایه‌گذاری در ایران اعلام آمادگی کرد. وزیر اقتصاد آلمان در این دیدار با اشاره به مناسبات دیرینه ایران و آلمان و حجم روابط ۳ میلیارد دلاری بین ۲ کشور اظهار کرد: روابط ۲ کشور در سطح کاملا خوبی قرار دارد و آلمانی‌های زیادی سالانه از ایران بازدید می‌کنند و هنگامی که تبادلات مردمی زیاد و روابط ملت‌ها به خوبی برقرار باشد، طبیعتا روابط اقتصادی هم بهتر خواهد بود.
همچنین در این دیدار مطرح شد بیمه صادرات آلمان موسوم به «هرمس» علاقه‌مند به تضمین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در ایران و به‌ویژه در بخش‌هایی همچون انرژی و برق است. آلمان درصدد تقویت روابط بانکی با ایران و همچنین علاقه‌مند به افزایش روابط خود با ایران در تمامی سطوح سیاسی و اقتصادی است.
در ادامه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ۲ کشور از روابط دیرینه‌ای برخوردار بوده و علاوه بر اینکه بین مردم ۲ کشور روابط خوب و تاریخی برقرار است، میان تجار ایرانی و جامعه بازرگانی آلمان اعتماد متقابل وجود دارد.ظریف ادامه داد: اکنون وقت آن است که ایران و آلمان همکاری‌های اقتصادی خود را ارتقا دهند و طبیعتا همکاری‌های بانکی یکی از راه‌ها و زمینه‌ساز گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان ۲ کشور است.
او تأکید کرد: ایران می‌تواند یک شریک قابل اعتماد برای تولید مشترک کالا و صادرات آن به کشورهای منطقه به‌ویژه به آسیای میانه باشد. همچنین در جریان این سفر ولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان در دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تأکید بر افزایش همکاری‌های بانکی ایران و آلمان، از آمادگی بانک‌های این کشور برای تأمین اعتبار پروژه‌های اقتصادی ایران خبر داد. در این دیدار همچنین تلاش بانک‌های آلمان برای یافتن راه‌های تقویت همکاری‌های بانکی با ایران مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا