ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

آخرین مهلت ثبت‌نام در مسابقات چالش‌های حوزه ICT

پنجمین دوره مسابقات چالش‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با موضوع زبان‌های برنامه‌نویسی Java ،.Net ،Python ،Node.js ،Go Lang و PHP در تاریخ ۴ و ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، رویدادهای ICT Challenge مجموعه مسابقاتی با هدف شناسایی افراد مستعد و توانمند در حوزه ICT است. این رویدادها تحت یک سری قوانین خاص و در جهت حل چالش‌های موجود در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌شوند و شرکت کنندگان در این مسابقات جهت اشتغال به شرکت‌های فعال این حوزه معرفی خواهند شد.

این مسابقات یکی از رویدادهای مجموعه مسابقات چالش‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور (ICT Challenge) است و دقیقا مطابق با قوانین و مقررات ICT Challenge برگزار می‌شود.

همچنین بخوانید

البته این مدل رویداد با تمرکز بر زبان‌های برنامه‌نویسی پر کاربرد و پر طرفدار طراحی شده و چالش‌های اصلی در این حوزه انتخاب خواهد شد.

کلیه تیم‌ها و استارتاپ‌های فعال در این حوزه می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در این مسابقات شرکت کنند.

این مسابقات شامل دو مرحله است و طی دو روز برگزار می‌شود.

در مرحله اول مهارت حل مسئله تیم‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد؛ بدین صورت که شرکت‌کنندگان در ابتدای مسابقه تعدادی سوال که از چالش‌های واقعی در حوزه برنامه‌نویسی است، دریافت کرده و حدود ۱۰ ساعت وقت برای حل این مسائل دارند. در کل این مدت تیم داوری و تیم منتورها به صورت کامل در کنار شرکت کنندگان هستند و تیم‌ها را زیر نظر می‌گیرند. تیم‌ها پس از حل مسائل پاسخ‌های خود را از طریق سامانه مسابقات به داوران ارسال می‌کنند.

در مرحله دوم خلاقیت، نوآوری و ایده‌پردازی تیمها مورد سنجش قرار خواهد گرفت. در روز دوم مسابقات تیم داوری رویداد کلیه تیم‌هایی که پاسخ مسائل را در سامانه داوری ثبت کرده‌اند را به ترتیب زمان ثبت پاسخ در سامانه جهت ارائه حضوری راه­ حل‌ها و دفاع از پاسخ‌های خود به محل مخصوص داوری مسابقات فرا می­‌خوانند. بدین صورت که به هر تیم حدود ۱۵ دقیقه وقت داده می‌شود تا به صورت حضوری با طراحان چالش‌ها به بحث و گفتگو بنشینند.

تیم داوری شامل اساتید دانشگاه و افراد متخصص فنی شرکت‌های سرمایه‌گذار فعال در این حوزه هستند.

با توجه نمره فنی هر تیم در مرحله اول و نمره ارائه حضوری در مرحله دوم تیم‌های برتر مشخص خواهند شد و جوایز نقدی خود را دریافت خواهند کرد.

علاقه‌مندان به حضور در این مسابقات تا ۲۵ فرودین ۱۳۹۹ مهلت دارند تا با مراجعه به وبسایت رسمی رویداد به نشانی http://ictchallenge.sharif.ir  جهت ثبت نام در مسابقات اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا