صنعت، معدن، تجارت

سازمان ملی استاندارد: مراقب بازرسان قلابی باشید

بنا بر اخبار واصله، اخیرا افرادی ناشناس با سربرگ جعلی ادارات کل استاندارد استان در سطح بازار اقدام به بازرسی و آزمون وسایل سنجش از واحدهای صنفی کرده اند که شناسایی افراد خاطی از طریق مراجع قضایی در دست بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم،  سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد؛ به منظور پیشگیری از هرگونه کلاه برداری و سوء استفاده از عنوان بازرس استاندارد، مقرر است ، مشخصات کامل بازرسان استاندارد در هر استان، در اختیار اصناف قرار گیرد تا کسبه در صورت مشاهده افراد مشکوک؛ از صنف مربوطه استعلام کنند.

در همین راستا ، ادارات کل استاندارد در سراسر کشور با همکاری اصناف و همراهی مراجع قضایی ، ضمن همکاری بیشتر برای تامین سلامت هموطنان ، مانع از هرگونه سوء استفاده کلاهبرداران خواهند بود.

براساس ماده ۱۹ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد؛  کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران مجاز هستند به دستور سازمان به مراکز تولید، بسته‌بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالاها یا خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری وارد شوند و به بازرسی و نمونه‌برداری محصولات بپردازند که در این اقدام بازرسان دارای کارت های شناسایی معتبر و مشخصی هستند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا