انرژی

افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد در سال ۱۴۰۰

عکس آرشیوی است.
ایسنا/لرستان مدیرعامل نیروگاه حرارتی لرستان و همدان گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد در سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود.

مسعود مرادی در مراسم افتتاح پروژه‌های صنعت آب – برق لرستان که به‌صورت ویدئو کنفرانس در محل سالن مخابرات استان برگزار شد، اظهار کرد: مصرف پیک خالص لرستان ۶۷۰ مگاوات و این درحالیست که تنها نیروگاه لرستان با ظرفیت اسمی ۷۵ مگاوات در شهرستان دورود با راندمان پایین و تجهیزات قدیمی بود.

وی افزود: در راستای تامین برق پایدار در لرستان ضرورت احداث نیروگاه سیکل ترکیبی احساس شد که براین اساس در سال ۸۴ کلنگ احداث نیروگاه خرم‌آباد با سرمایه‌گذاری شرکت صبا وابسته به بنیاد مستضعفان و با عاملیت بانک ملی آغاز شد اما به خاطر مشکلاتی که در نقدینگی پروژه به‌وجود آمد تا سال ۹۶ تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

همچنین بخوانید

مدیر عامل نیروگاه حرارتی لرستان و همدان گفت: در دولت تدبیر و امید با کارگشایی در صندوق توسعه ملی شاهدیم که دو واحد به ظرفیت اسمی  162 مگاوات از مجموع ۴۸۴ مگا وات نیروگاه عملیات راه‌اندازی آن آغاز شده است.

مرادی اضافه کرد: این نیروگاه ۴۸۴ مگاواتی شامل دو واحد ۱۶۲ مگاواتی کلاس e و یک واحد ۱۶۰مگاواتی بخش بخار بوده که راندمان بخش گاز آن هم اکنون ۳۳ درصد و بخش سیکل ترکیبی آن که پیش بینی شده در سال ۱۴۰۰ افتتاح شود در مجموع به ۴۹ درصد برسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا