امور زیربناییراه و ساختمان

برای ضدعفونی اتوبوس‌ها به دنبال مواد و تجهیزات هستیم‌/ دولت تجهیزات زیادی نداد/ تقاضای سفر به حداقل رسید

رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری با اشاره به کاهش چشم‌گیر تقاضای سفر بین استان‌ها به ویژه قم و گیلان گفت: در به در به دنبال تهیه و تامین مواد ضدعفونی‌کننده برای گندزدایی و پاکسازی اتوبوس‌ها هستیم و به شدت با کمبود این مواد مواجه‌ایم.

همچنین بخوانید

احمدرضا عامری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حمل و نقل‌ جاده‌ای عمومی بین‌شهری اظهار داشت: در به در به دنبال تهیه و تامین مواد ضدعفونی‌کننده برای گندزدایی و پاکسازی اتوبوس‌ها هستیم و به شدت با کمبود این مواد مواجه‌ایم.

وی با بیان اینکه دولت تجهیزات قابل توجهی در اختیار ما قرار نداد‌ه‌است، گفت: با مواد موجود اقدامات مورد نیاز را انجام می‌دهیم اما کافی نیست.

رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری با اشاره به کاهش تقاضای سفر در بخش حمل و نقل جاده‌ای و اتوبوسی ادامه داد: میزان تقاضای سفر و بلیت فروشی در ایام به کمترین حد خود رسیده‌ و بر روی قیمت‌ها هم اثر گذاشته است.

عامری افزود: میانگین قیمت بلیت اتوبوس در مسیر‌های مختلف ۵۰ هزار تومان است که در ایام نبود سفر، این قیمت هم بسیار کمتر شده‌ است. بنابراین صدماتی که به بخش حمل و نقل جاده‌ای وارد شده قابل قیاس به بخش هوایی نیست چراکه در آن بخش در روزهایی تا سقف بیش از یک میلیون تومان هم بلیت فروخته‌اند.

وی تاکید کرد: در این روزها کاهش تردد بین شهری و تقاضای سفر در مسیرهایی مانند گیلان و قم بیشتر از سایر مسیرها و استان‌ها بوده‌است.  

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا