ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

برگزاری مرحله دوم چالش کدنویسی آنلاین در ۱۵ اسفند ماه

چالش کدنویسی آنلاین واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان "چکاوا" با حضور قریب به ۴۰۰ نفر از منتخبین برنامه‌نویسی برجسته کشور برگزار شد و زمان مرحله دوم این رویداد نیز ۱۵ اسفند ماه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی با وجود تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و الزامات احتیاطی به دلیل شرایط کنونی کشور و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های منحصر به فرد در حوزه آموزش آنلاین و مجازی، بزرگ‌ترین چالش کدنویسی آنلاین کشور را با عنوان چکاوا برگزار کرد. در این مسابقه قریب به ۴۰۰ نفر از منتخبین برنامه نویسی برجسته کشور به صورت همزمان شرکت کردند.

 در رویداد چکاوا که در حوزه الگوریتمی برگزار شد و حدود چهارساعت به طول انجامید، برنامه‌نویسان حرفه‌ای در گروه‌های مختلف سنی و از سراسر کشور توانستند براساس آشنایی با هر گونه زبان برنامه‌نویسی، مهارت خود را محک زده و با سایر برنامه‌نویسان به رقابت بپردازند.

همچنین بخوانید

با توجه به سطح کیفی و کمی بالای این رویداد، تصحیح پاسخ‌نامه‌های ارسالی شرکت‌کنندگان به صورت اتوماسیون و با استفاده از سامانه خودکار داوری پروژه‌ها صورت پذیرفت.

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی ۳ نفر برتر این رویداد را در راستای رشد و ارتقای استعدادها در حوزه برنامه‌نویسی مورد حمایت معنوی قرار می‌دهد و به این نفرات به ترتیب ۴، ۳ و ۲ میلیون تومان جایزه نقدی نیز اهدا خواهد شد. همچنین به نفرات چهارم تا بیستم برتر این رویداد ساعت هوشمند تعلق می‌گیرد.

مرحله دوم این رویداد، روز پنجشنبه ۱۵ اسفند ماه برگزار می‌شود که در این مرحله شرکت‌کنندگان تنها مجاز به استفاده از دو زبان برنامه‌نویسی php و #c هستند. در این مرحله همچنین صفحه کیبورد شرکت‌کنندگان جهت ایجاد تعامل بهتر و مناسب‌تر بین شرکت‌کنندگان مسابقه و داوران، تحت نظارت قرار می‌گیرد و افراد شرکت‌کننده باید webcam خود را روشن کنند.

جوایز نیز همزمان با برگزاری مراسم پایان سال واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی به برگزیدگان اهدا خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رویداد چکاوا می‌توانند به آدرس اینترنتی http://chakava.iauec.ac.ir مراجعه کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی واحدالکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به شرایط کنونی کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا، مراسم پایان سال این واحد به صورت آنلاین در هفته آخر اسفند ماه برگزار خواهد شد. این واحد همچنین اعلام آمادگی کرده است تا در راستای تداوم و گسترش مباحث علمی و آموزشی در شرایط فعلی کشور، تجربیات و امکانات خود را در اختیار موسسات، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی قرار دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا