بین الملل

ترامپ: کافی نیست!

رئیس‌جمهور آمریکا خواهان کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی ان بی سی، پس از آن که بانک مرکزی آمریکا در اقدامی کم سابقه تصمیم گرفت به منظور حمایت از بازارهای مالی این کشور در برابر ویروس کرونا و کمک به رشد اقتصادی، نرخ بهره را ۰.۵ درصد کاهش دهد، مقامات مختلف دولت ترامپ به این تصمیم واکنش نشان دادند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که شمار تلفات مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا به ۹ نفر رسید و شمار مبتلایان نیز از ۱۰۰ نفر عبور کرد.

ترامپ در توئیتر خود نوشت: فدرال رزرو در حال کاهش نرخ بهره است اما این میزان کافی نیست و باید ( نرخ بهره) بیش از این ها کاهش یابد! ما هنوز در مقایسه با رقبا و کشورهای دیگر دارای نرخ بهره مناسبی نیستیم و این برای ( تولیدکنندگان آمریکایی) عادلانه نیست! وقتش است که فدرال رزرو رهبری جریان بازار را از طریق کاهش بیشتر نرخ بهره عهده‌دار شود!

همچنین بخوانید

همچنین جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در کنفرانسی خبری با بیان این که کاهش نرخ بهره با هدف کاستن از تبعات ویروس کرونا صورت گرفته است، اظهار کرد: شرایط در حال حاضر خیلی مطمئن به نظر نمی رسد اما به نوبه خود کاری که باید می کردیم را انجام دادیم تا از نیرومند باقی ماندن زیرساخت های اقتصادی مطمئن شویم.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا هم با استقبال از تصمیم بانک مرکزی گفت: به خاطر این تصمیم برای فدرال رزرو دست می‌زنم. وی مدعی شد که پیامدهای ویروس کرونا بر روی اقتصاد آمریکا کوتاه مدت خواهد بود و افزود: کاملا از تصمیم بانک مرکزی حمایت می کنم. فکر می‌کنم کار درستی را انجام دادند.

در شرایطی که کرونا تاکنون جان بیش از ۳۲۰۰ نفر را در سراسر جهان گرفته است، وزیر خزانه داری آمریکا گفت: این وضعیت خیلی با یک بحران مالی تفاوت دارد و خبر خوب این است که در مراحل پایانی قرار داریم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا