بین الملل

کاهش نرخ بهره در آمریکا رکورد شکست

نرخ بهره در آمریکا ۰.۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از نیویورک تایمز، بانک مرکزی آمریکا در اقدامی غیرمعمول اعلام کرد نرخ بهره را با ۰.۵ درصد کاهش به محدوده یک تا ۱.۲۵ درصدی کاهش خواهد داد.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در همین رابطه گفت: ویروس کرونا و اقداماتی که به برای مقابله با این ویروس مجبور به انجام دادنش شده ایم به طور حتم روی فعالیت های اقتصادی آمریکا اثر خواهند گذاشت. ما کاملا آماده ایم تا از ابزارهای در دسترس خود برای ثبات بخشی به بازارها استفاده کنیم. می دانیم که با کاهش نرخ بهره تاثیری در شیوع بیماری ایجاد نخواهد شد اما قرار نیست بانک مرکزی به همه چالش ها پاسخ بدهد.

همچنین بخوانید

با این حال، بازارهای مالی از این کاهش نرخ بهره چندان استفاده نکردند و علاوه بر ریزش برخی شاخص های بورسی، ارزش دلار نیز در برابر همتایان مهم خود کاهش پیدا کرد.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده اند و ۹ نفر نیز جان خود را از دست داده اند تا بدین ترتیب آمریکا پس از چین، ایتالیا، ایران و کره جنوبی، پنجمین کشور جهان از نظر میزان تلفات باشد. کالیفرنیا که بزرگ ترین اقتصاد و پرجمعیت ترین ایالت آمریکا به شمار می‌رود بیشترین میزان مبتلایان و واشنگتن دی سی نیز بیشترین شمار قربانیان را داشته اند و همین مساله باعث افزایش نگرانی ها از پیامدهای اقتصادی کرونا بر روی رشد اقتصادی آمریکا شده است.

آنتونی فوچی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا در کنفرانسی خبری گفت که شمار مبتلایان جدید به کرونا در چین کمتر شده است اما آن ها باید هنوز اقدامات بیشتری انجام دهند.به عقیده اقتصاددانان، رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه نخست امسال تحت تاثیر شیوع کرونا کاهشی محسوس خواهد داشت چرا که اقتصاد این کشور پیش از این نیز به دلیل جنگ تجاری گسترده با چین دچار مشکلاتی شده بود.

نیل دوتا، کارشناس مسائل اقتصادی در موسسه ” رنسانس مکرواکونومیکس ریسرچز” گفت: ابزارهای در اختیار فدرال رزرو برای مقابله با این مساله کافی نیست و نمی تواند معامله‌گران خیابان هفدهم ( بورس وال استریت) را آرام کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا