امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

صادرات میگوی پرورشی به روسیه رونق گرفت/صادرات ۳۰ هزارتنی در سال۹۸

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از رونق صادرات میگوی پرورشی کشورمان به روسیه در پی ممنوعیت واردات میگو از چین به روسیه خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، علی اکبر خدایی اظهار داشت: طی سال‌های اخیر شاهد انجام صادرات آبزیان به کشور روسیه به عنوان بازار جدید صادرات بودیم که امسال نیز این روند ادامه داشته است.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران ادامه داد: با توجه به ممنوعیت واردات میگو از چین به روسیه که به تازگی رخ داده است، این امر فرصتی بسیار مناسبی برای رونق هر چه بیشتر صادرات میگوی پرورشی کشورمان به روسیه است.

وی دلیل ممنوعیت واردات میگو از چین به روسیه را به کرونا مربوط نداست و گفت: این امر به دلیل مشخص شدن عدم کیفیت مطلوب میگوهای چینی برای روس‌ها است که به همین دلیل ممنوعیت واردات میگو از چین به روسیه را اعمال کرده‌اند.

این فعال بخش خصوصی در صنعت شیلات یادآور شد: چینی‌ها میگوهای خود را با قیمت بسیار ارزان‌تری به روسیه صادر می‌کردند که همین امر باعث شده بود تا روسیه محصولات آبزی این کشور را به خوبی خریداری کند.

خدایی ادامه داد: اما هم اکنون برای روس‌ها روشن شده که علت اصلی قیمت پایین میگوهای چینی به بی کیفیتی آن‌ها مربوط می‌شده است، علاوه براین وجود آنتی بیوتیک و باقی ماندۀ فلزات سنگین در میگوهای چینی نیز اثبات شده است.

این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، تأکید کرد: هر چند چین بازار اصلی صادرات ایران محسوب می‌شود، اما سال آینده بدون شک صادرات به این کشور تحت تأثیر بیماری کرونا قرار می‌گیرد و ما می‌توانیم این امر را با صادرات بیشتر به کشور روسیه جبران کنیم.

به گفته خدایی، در سال تولید ۹۸، ۳۰ هزار تُن میگوی پرورشی به ارزش یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به کشورهای هدف صادر شده است.

رئیس اتحادیۀ تولید و تجارت آبزیان ایران، تأکید کرد: هر ساله میگوهای پرورشی توسط تولید کنندگان بخش خصوصی در مزارع استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و گلستان تولید و روانۀ بازارهای داخلی و خارجی می‌شوند.

وی اظهار امیدواری کرد: سال آینده با بکارگیری تدابیر لازم و جلوگیری از شیوع بیماری لکۀ سفید، سال خوبی برای تولید میگوی پرورشی در کشور باشد و به تدریج تا سال ۱۴۰۴ به اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه در زمینۀ تولید میگوی پرورشی برسیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا