بورسفرابورس

هیات مدیره جدید سازمان بورس تکلیف شرکتهای کوچک را روشن می‌کند/ انتشار ۳ مرحله‌ای اسناد خزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، امیر هامونی مدیر عامل شرکت فرابورس ایران  گفت: قرار بود بازار معاملات شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) در اواخر خرداد ماه امسال در فرابورس راه اندازی شود، اما در حال حاضر هیات مدیره جدید سازمان بورس باید یک نفر را به عنوان عضو هیات پذیرش شرکت‌های کوچک و متوسط به فرابورس اعلام کنند، تا طبق دستور العمل مصوب شده هیات پذیرش تشکیل شود.

وی افزود: هم اکنون درخواست بیش از ۴۰ شرکت متوسط و کوچک برای پذیرش در فرابورس آماده شده که بلافاصله پس از تعیین عضو جدید هیات پذیرش وارد پذیرش آنها خواهیم شد.

هامونی از پذیرش مرحله جدیدی از اوراق اسناد خزانه اسلامی خبر داد و گفت: فرابورس هم اکنون مشغول پذیرش دو یا سه نماد معاملاتی جدید اسناد خزانه اسلامی است که در قالب دو یا سه مرحله ۱۰۰۰ میلیارد تومانی تا پایان تابستان امسال پذیره‌نویسی می‌شود.

سال گذشته با امضای تفاهم نامه بین شرکت فرابورس و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، قرار شد بخشی از بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط در بازار (SME) فرابورس وارد شوند.

بر این اساس شرکت‌ها با سرمایه حداقل یکصد میلیون تومان و سقف ۵٠ میلیارد تومان می‌توانند به بازار جدید (SME) وارد شوند. درخواست آنها از طریق هیات پذیرش بازار (SME) بررسی می‌شود و بعد از تایید، امکان فعالیت آنها در بازار سرمایه با تابلوی مستقل فراهم خواهد شد.

این شرکت ها که اس.ام.ای (SME)خوانده می شوند، در تولید ناخالص داخلی کشور نقش پررنگی دارند و تامین حدود ۲۰ درصد از (GDP) را به خود اختصاص داده اند و ۴۵ درصد اشتغال کشور به آنها وابسته است.

حسن امیری عضو هیات مدیره سازمان بورس پیش از این در نشست هم‌اندیشی تعامل شرکت‌های دانش بنیان با بازار سرمایه که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفته بود: عمده شرکت‌های دانش بنیان فعالیت خود را در قالب شرکت‌های کوچک و متوسط آغاز می‌کنند، ویژگی مهم آنها این است که با سرمایه‌گذاری کمتر بازدهی بیشتری را به دنبال دارند.

وی حضور در بازار جدید شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس ایران (SME MARKET) را شیوه‌ای برای تامین مالی عنوان کرده و گفته بود: دستورالعمل نحوه پذیرش شرکت‌ها در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط در هیات مدیره سازمان نهایی شده و به زودی برای اجرا به فرابورس ابلاغ خواهد شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا