بین الملل

در خانه باقی بمانید!

وزیر بهداشت آلمان از ارائه تسهیلات ویژه به کسب و کارهای آلمانی خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، افزایش سرعت شیوع کرونا در قاره سبز باعث شده است مقامات آلمانی تدابیر جدیدی را برای در امان ماندن از پیامدهای اقتصادی این ویروس اتخاذ کنند. آلمان اکنون با ۹۰۲ مبتلای قطعی به کووید-۱۹، سومین کانون درگیر با کرونا در سطح اروپا پس از ایتالیا و فرانسه محسوب می شود. 

ینس اسپان، وزیر بهداشت آلمان گفت: وظیفه فعلی ما کاستن از سرعت شیوع ویروس است، هر چه سرعت شیوع کمتر شود بهتر خواهیم توانست با آن مقابله کنیم.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به ضرورت حفظ سلامتی کارکنان آلمانی گفت: دولت با ارائه کمک های ویژه و اضطراری به کسب و کارها برای پرداخت حقوق کارکان خود و کاهش ساعت کاری یا دورکاری آنان موافقت کرده است. لازم است تا پایان این اپیدمی از سلامت کارکنان مطمئن شویم.

او از شهروندان آلمانی خواست تا حد امکان در منازل خود باقی بمانند و توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

بسیاری از شرکت های آلمانی از جمله خودروسازی های فولکس واگن و دایملر با زیان سنگینی مواجه شده‌اند و لوفت هانزا نیز مجبور به لغو دست کم نیمی از پروازهای بین المللی خود تا چند ماه آینده شده است.

برخی از کارشناسان نگرانند تداوم این روند، شرکت های آلمانی را مجبور به تعدیل نیرو کند. 

از سوی دیگر اولاف شولتس، وزیر دارایی آلمان از موافقت آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور برای انجام اقدامات حمایتی بیشتر از بخش های مختلف اقتصادی خبر داد و افزود: هنوز مشخص نیست که آیا کرونا یک چالش اقتصادی بلندمدت خواهد بود یا خیر اما در حال بررسی سناریوهای مختلف و چگونگی مواجهه با آن ها هستیم.

وی همچنین با اشاره به حضور سیاست گذار پولی در بازارها برای اطمینان از حفظ ثبات مالی گفت: وظیفه ما این است که از وجود نقدینگی کافی و ثبات در بازارهای مختلف مطمین شویم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا