انرژی

الکل تولیدی پتروشیمی‌ها مصارف بهداشتی ندارد/ واردات الکل طبی بر عهده‌ وزارت صمت است

 

معاون مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفت: الکل لازم برای مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده الکل طبی است؛ درحالیکه الکل تولیدی پتروشیمی‌ها الکل صنعتی است که شامل متانول است. این الکل سمی است و اصلا مصارف بهداشتی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، علی ربانی معاون مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی با اشاره به روند تولید الکل در کشور برای مصارف ضدعفونی‌کننده گفت: برخی کمبود الکل موجود در بازار را ناشی از عملکرد پتروشیمی‌ها می‌دانند درحالیکه اصلا الکلی که برای مصارف بهداشتی و ضدعفونی کننده‌ها استفاده می‌شود از پتروشیمی‌ها تامین نمی‌شود.

همچنین بخوانید

الکل تولیدی پتروشیمی‌ها مصارف بهداشتی ندارد/ واردات الکل طبی بر عهده‌ وزارت صمت استوی ادامه داد: الکل لازم برای مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده الکل طبی است که از موادی مانند انگور و خرما و مواردی از این دست تولید می‌شود؛ درحالیکه الکل تولیدی پتروشیمی‌ها الکل صنعتی است که شامل متانول است. این الکل سمی است و اصلا مصارف بهداشتی ندارد.

ربانی اظهار داشت: در حال حاضر ما در شرکت‌های تولیدکننده الکل، خود خریدار الکل طبی هستیم نه فروشنده آن؛ در نتیجه اینکه بگوییم پتروشیمی‌ها از اعطای الکل دریغ می‌کنند یک آدرس غلط است.

*کمبود الکل طبی در بازار ناشی از افزایش ناگهانی تقاضا است

معاون مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفت: کمبود الکل مورداستفاده در شوینده و ضدعفونی‌کننده‌ها در بازار ناشی از افزایش ناگهانی تقاضا است. بعد از اینکه کشور به ویروس کرونا دچار شد میزان تقاضا به شدت افزایش پیدا کرد و مقدار مصرف ماهانه ما الان در یک روز مصرف می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای تامین الکل طبی موردنیاز در کشور وزارت صمت باید پیگیری‌های لازم را برای واردات آن انجام دهد و این موضوع بر عهده‌ی شرکت پتروشیمی نیست.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا