صنعت، معدن، تجارت

پیش بینی وضعیت بازار لوازم خانگی در سال ۹۹

مرتضی میری گفت: بازار در رکود به سر می‌برد علی رغم اینکه تولید کارخانه‌ها کم شده، اما به دلیل اینکه خریدار زیادی وجود ندارد این کمبود در بازار مشخص نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: اگر شرایط تولید به همین روال باشد، سال آینده در صورت استقبال مردم از خرید احتمالا با کمبود لوازم خانگی مواجه خواهیم شد.

وی گفت: به دلیل اینکه بازار در رکود به سر می‌برد در حال مکاتبه با وزیر اقتصاد هستیم تا برای واحداهای صنفی که باید برای مالیات ۹۸ تا خرداد ۹۹ اظهارنامه پر کنند تسهیلاتی قائل شوند.

میری با بیان اینکه بازار لوازم خانگی نیز از ویروس کرونا مصون نبوده است، بیان کرد: شیوع بیماری کرونا موجب کاهش ۵۰ درصدی فروش در بازار لوازم خانگی شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره قیمت‌ها بیان کرد: مقرر شده تا تولیدکنندگان در سال آینده با برگزاری جلسات با مسئولان وزارت صمت در این باره تصمیم گیری کنند.

وی درباره طرح شناسه دار کردن کالاها برای مقابله با قاچاق گفت: حدود ۷۰ درصد اعضای اتحادیه برای شناسه دار کردن کالاهای خود مراجعه کردند و مابقی هم احتمالا کالایی برای شناسه دار کردن نداشتند.

میری با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا هنوز برخورد و مراجعه بازرسین آغاز نشده است، تصریح کرد: در تهران حدود ۳۰ هزار شناسه کالا توسط اتحادیه صادر شده است.

 

منبع
میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا