امور زیربناییراه و ساختمان

دلایل ادامه افزایش قیمت مسکن در تهران

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: مهم‌ترین دلیل رشد قیمت ۳.۷ درصدی قیمت مسکن در تهران رشد قیمتی در منطقه ۱۳ بوده است.

همچنین بخوانید

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایلنا درباره دلیل ادامه روند افزایش قیمت مسکن در ماه گذشته اظهار داشت: آخرین گزارش بانک مرکزی و دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره نوسانات قیمت مسکن از یک ریشه و تحلیل تهیه شدند و به طور ماهانه و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهند که طبق این گزارش قیمت مسکن ماه گذشته رشد ۳.۷ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: آخرین عددها در گزارش نشان می‌دهد که رشد قیمت بسیار محدود بوده و اگر منطقه‌ای آن را تحلیل کنیم درمی‌یابیم که این افزایش قیمت فقط مربوط به شهر تهران است. تنها برخی از مناطق تهران رشد قیمت داشته و اکثر این مناطق رشد منفی داشتند، متوسط‌گیری قیمت، رشد را نشان می دهد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه در ماه گذشته بازار مسکن فقط در منطقه ۱۳ تهران افزایش قیمت قابل ملاحظه‌ای نسبت به سایر مناطق داشته، گفت: مناطق ۱ و ۲۲ معمولا مناطق پرطرفداری برای خرید مسکن هم جهت مصرف و هم برای سرمایه گذاری محسوب می‌شوند اما این مناطق هم رشد منفی داشتند.

وی درباره دلیل افزایش قیمت منطقه ۱۳ اظهار داشت: منطقه ۱۳ در مراحل قبل رشد قیمتی کمتری داشت که این موضوع هم به طور مستقیم با قدرت خرید مردم مرتبط است.

معاون امور مسکن و ساختمان درباره وضعیت بازار مسکن تا پایان اسفندماه گفت: بازار مسکن یک نوع سرمایه گذاری محسوب می‌شود که از بازار موازی از جمله ارز و سکه و …تاثیر می‌پذیرد. وقتی که قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند طبیعی است که صاحبان سرمایه به دنبال تبدیل پول خود هستند و در این فرایند موضوع تقاضا به صورت کاذب افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل شاهد نوسان قیمتی هستیم.

محمودزاده تاکید کرد: عامل اصلی نوسانات قیمتی، هیجانات بازار است و برای قضاوت درست باید با فاصله، گزارش‌های چند ماهه را تجمیع کنیم و تحلیل داشته باشیم.

وی افزود: معتقدم اتفاق ویژه‌ای در اسفند ماه رخ نداده است و تا به امروز دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد و اسفند هم مشابه ماه قبل حرکت می‌کند. البته ممکن است نوساناتی در مناطقی داشته باشیم اما نموار قیمتی حرکت نرمالی دارد.      

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا