بانکبانک و بیمه

با حضور وزیر باشگاه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی افتتاح شد

باشگاه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با حضور وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

به گزارش آرمان اقتصادی از اداره روابط عمومی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم که نوزدهم اسفندماه سال‌جاری با حضور تنی چند از مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و بانک صورت پذیرفت، طی سخنانی با قدردانی از اقدام مشترک سازمان تامین اجتماعی، بانک رفاه کارگران و شرکت رایتل، اظهار داشت: بسیار خرسندیم که یکی از چهار برنامه‌های اصلی این وزارتخانه برای تسهیل شرایط رفاهی و زندگی قشر معزز بازنشسته که همانا تلاش در جهت متناسب‌سازی حقوق و دستمزد ایشان است به منصه ظهور رسیده است.

ایشان تامین معیشت متناسب و عزتمند برای بازنشستگان، حل مسئله مسکن و سرپناه و همچنین حل مسائل بهداشتی و درمانی آن ها را دیگر برنامه‌های وزارتخانه برای رفاه حال بازنشستگان عنوان و ابراز امیدواری کرد که با مشارکت سایر بخش‌ها و فراهم‌سازی زیرساخت‌ها به زودی این موارد در سطح کشور اجرایی شوند.

دکتر شریعتمداری با اشاره به مزایای طرح باشگاه مستمری‌بگیران خاطر نشان ساخت: این طرح علاوه بر تامین رفاه بازنشستگان ارجمند و تسهیل شرایط زندگی آن ها، مسائل مربوط به رکود در کشور را هم حل خواهد کرد؛ چرا که قدرت خرید مطمئن برای جامعه بازنشسته ایجاد می شود و این افراد قادر خواهند بود با اعتباری که از سوی بانک رفاه دریافت می‌کنند، از فروشگاه‌های سراسر کشور خرید اعتباری یا اقساطی انجام دهند.

وی با تاکید بر گسترش جامعه هدف و همچنین افزایش تعداد فروشگاه‌های ارائه دهنده خدمت، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای ظرفیت و زیرساخت بسیار ویژه‌ای است که سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه از جمله بانک رفاه کارگران می توانند برای ارائه خدمات به جامعه مخاطبان این نهاد، گام‌های اثربخشی بردارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: حضور بانک رفاه کارگران در کنار سازمان تامین اجتماعی مهم ترین نهادسازی صورت پذیرفته در کشور است که امیدواریم این همکاری و همراهی با رفع موانع موجود برطرف شوند تا خدمات متنوع‌تر و با کیفیت‌تری به ذی‌نفعان ارائه شود. بانک رفاه در کنار سازمان تامین اجتماعی قادر است خدمات ارزش‌آفرینی برای ذی‌نفعان ایجاد کند؛ این بانک می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های خود نقطه اتکاء و امید برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران باشد.

دکتر شریعتمداری با قدردانی از اقدامات بانک رفاه در شرایط کنونی و ارائه خدمات پیوسته به عموم مشتریان در تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی که علی‌رغم شیوع کرونا با چالش‌های جدی مواجه شده است، خاطرنشان ساخت: بانک رفاه مهم‌ترین بانک در خط مقدم مبارزه با شیوع ویروس کرونا است و با در اختیار داشتن شعب در اغلب مراکز درمانی و بیمارستانی، اقدامات اثربخشی انجام می‌دهد و شایسته تقدیر ویژه است.

ایشان با تسلیت به خانواده کارکنان نظام بانکی که طی روزهای اخیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند، اظهار داشت: سایر بانک‌ها هم در این مسیر اقدامات ارزنده‌ای انجام داده‌اند که از تمامی پرسنل خدوم آن ها قدردانی می‌کنم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با قدردانی از اقدامات ارزشمند سازمان تامین اجتماعی در مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: این سازمان با وجود ۳۳۰ مرکز درمانی، ۸۰ بیمارستان و ۱۳۰ مرکز درمانگاهی، این روزها نقش ویژه و فعالی در مدیریت بحران کرونا در سراسر کشور ایفا می‌کند. به ویژه بخش بهداشت این سازمان در این حوزه نقش فعال و اثربخشی ایفا کرده است.

دکتر شریعتمداری تصریح کرد: با اتخاذ تفکر هم‌افزا بین بانک، سازمان تامین اجتماعی و شرکت رایتل و بهره‌مندی از زیرساخت‌های موجود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌توانیم گام‌های بسیار ارزشمندی برای خدمت به ذی‌نفعان برداریم.

در این نشست دکتر سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز طی سخنانی با قدردانی از حمایت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مشارکت بانک رفاه کارگران و شرکت رایتل در عملیاتی شدن طرح باشگاه مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی، اظهار داشت: خصوصیت و ویژگی بارز این طرح حمایت قابل توجه و اثربخش از جامعه بازنشستگان و همچنین پوشش جغرافیایی آن در اقصی نقاط کشور است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از این خدمت به عنوان فرصت و تهدید توأمان برای سازمان تامین اجتماعی یاد کرد و گفت: خدمت با کیفیت و جدید به عموم بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی فرصت این طرح و وجود جمعیت بسیار بالای ذی‌ربط این خدمت و ضرورت ارائه خدمات گسترده به آن ها می‌تواند به عنوان یک تهدید محسوب شود.

دکتر سالاری با تاکید بر اینکه لازم است تعداد فروشگاه‌های ارائه دهنده خدمات به مستمری‌بگیران در این طرح افزایش یابد، گفت: هم اکنون مهم‌ترین مسئله در این طرح گسترش فروشگاه‌های طرف قرارداد است تا بازنشستگان عزیز به آسانی بتوانند از فروشگاه‌های محل سکونت خود خرید کنند.

للـه گانی مدیر عامل بانک نیز طی سخنانی با قدردانی از حمایت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری اثربخش سازمان تامین اجتماعی و شرکت رایتل در استقرار باشگاه مستمری بگیران، خاطرنشان ساخت: امروز شرایط بسیار خاص و بحرانی است و نظام بانکی از جمله بانک رفاه کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی در مبارزه با ویروس کرونا هستند.

وی با بیان اینکه علی رغم مسایل و مشکلات پیش آمده، بانک رفاه کارگران مجدانه و مستمر در حال خدمت رسانی به مشتریان است، اظهار داشت: بانک رفاه با عنایت به ماهیت ویژه آن یعنی حضور در مراکز درمانی و بیمارستانی و نیز خدمت به بازنشستگان و مستمری بگیران، خدمات فیزیکی خود را به صورت کامل عرضه می کند و روزانه پذیرای مشتریان بسیاری است.

للـه گانی ادامه داد: بسیار خرسند و مشعوف هستیم که با همراهی و همکاری سازمان تامین اجتماعی و شرکت رایتل سبد خدمات بانک امروز کامل تر شده و باشگاه مستمری بگیران که سرویس ویژه‌ای به جامعه معزز بازنشستگان سازمان عرضه می کند، افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل در خصوص ویژگی های این خدمت اظهار داشت: در باشگاه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی امکان خرید اقساطی از حدود یکصد فروشگاه در سراسر کشور با نرخ کارمزد صفر درصد و شرایط مطلوب فراهم شده است و بانک رفاه نیز با ایفای نقش واسطه گری مالی و تضمین خرید بازنشستگان حضور فعال و اثربخشی ایفا می کند.

رضا خواه مدیرعامل شرکت رایتل نیز طی سخنانی با قدردانی از حمایت های دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اهتمام سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه در ارائه خدمت به جامعه بازنشستگی کشور خاطر نشان ساخت: وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی با پیگیری ها و مساعدت های ارزشمند خود نقش بسیار مهمی در تسریع راه اندازی این خدمت ایفا کردند. بانک رفاه کارگران و سازمان تامین اجتماعی هم در این مسیر از تمامی ظرفیت های خود استفاده کرده اند تا طرح باشگاه مستمری بگیران به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

وی در ادامه به تشریح خدمات شرکت رایتل پرداخت و خاطر نشان ساخت: با عنایت به تجربیات موفق این شرکت در اجرای طرح های مشابه در سراسر کشور، آمادگی کامل وجود دارد تا با بهره مندی از زیرساخت های موجود گستره جغرافیایی این خدمت و فروشگاه های طرف قرارداد را افزایش مطلوب دهیم تا تمامی بازنشستگان محترم سازمان تامین اجتماعی به آسانی بتوانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.

شایان ذکر است، پس از اجرای طرح های موفقیت آمیز کاراکارت و برداشت تجمعی اقساط توسط بانک رفاه، در این طرح تمامی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی که حقوق مستمری خود را از بانک رفاه دریافت می کنند می توانند به پشتوانه اعتبارشان نزد سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه بدون نیاز به هرگونه ضامن چک یا سفته کالاهای مورد نیاز خود را به صورت اقساطی از فروشگاه های طرف قرارداد در سراسر کشور خریداری کنند. مستمری بگیران می توانند با عضویت در باشگاه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و تکمیل فرم مربوطه از طریق سایت اینترنتی   club.tamin.ir به صورت غیر حضوری از مزایای این طرح بهره مند شوند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا