ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

مایکروسافت اولین مدیر ارشد علمی خود را منصوب می‌کند

شرکت مایکروسافت برای نخستین بار اقدام به انتصاب یک مدیر با پست سازمانی مدیر ارشد علمی برای رهبری علمی این شرکت می‌کند و برای این پست، "اریک هورویتس" را در نظر دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی و به نقل از انگجت، شرکت بزرگ مایکروسافت برای اولین بار در تاریخ خود، یک مدیر ارشد علمی منصوب می‌کند. این شرکت پس از جدایی یک مدیر کلیدی در ماه فوریه، اکنون “اریک هورویتس”(Eric Horvitz) را برای سازماندهی مجدد و گسترده‌تر به عنوان مدیر ارشد علمی این شرکت منصوب می‌کند.

“هورویتس” پیش از این، عضو فنی و مدیر آزمایشگاه‌های تحقیقاتی مایکروسافت بوده است. وی در سال ۱۹۹۳ به مایکروسافت پیوست و ۱۶ سال موفق را به عنوان محقق اصلی این شرکت پشت سر گذاشته است. او همچنین مدیریت کمیته هوش مصنوعی و اخلاق در مهندسی و تحقیقات(AETHER) مایکروسافت را بر عهده دارد.

همچنین بخوانید

به گفته مایکروسافت، “هورویتس”رهبری شرکت را در زمینه پیشرفت‌ها و روندهای مربوط به موضوعات علمی و موضوعات و فرصت‌های افزایش یافته در تقاطع فناوری، مردم و جامعه بر عهده خواهد گرفت.

شاید مهم‌تر از آن، این باشد که وی و گروهش مایکروسافت را در جهت گیری علمی و ایجاد توانایی‌های علمی از جمله ابتکارات جدید، تبیین اولویت‌ها و ارزیابی زمینه‌های مهم برای سرمایه گذاری در علم و فناوری راهنمایی می‌کند.

“هورویتس” در حساب کاربری لینکدین خود، زمینه‌های بیشتری را در مورد آنچه که در این نقش جدید انجام می‌دهد، توضیح داده است و خاطرنشان می‌کند که دفتر وی تلاش‌های خود را بر روی تحقیقات مربوط به زیست شناسی، انفورماتیک پزشکی، فیزیک، پایداری، اقتصاد و علوم اجتماعی و رفتاری متمرکز خواهد کرد. او همچنین می‌گوید تلاش زیادی در رابطه با اصول هوش مصنوعی، برنامه‌ها و دستورالعمل‌های آن خواهد کرد.

در حالی که ما شاهد شرکت‌هایی مانند “Impossible Foods” با مدیران ارشد علمی هستیم، این سمت در بنگاه‌های متمرکز بر فناوری مانند مایکروسافت بسیار نادر است. اکنون این انتصاب حاکی از اهمیت روزافزون تحقیقات در زمینه واقعیت افزوده، صدا یا هر زمینه دیگر برای مایکروسافت است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا