بین الملل

پول درآوردن شرکت‌های آمریکایی در چین سخت‌تر شده است

طبق نتیجه نظرسنجی جدید از شرکت‌های آمریکایی فعال در چین که عضو اتاق بازرگانی آمریکا در این کشورند، آنها در چین سخت‌تر پول در می‌آورند و دسترسی به بازار هم هنوز برای آنها یک معضل است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، طبق نتیجه نظرسنجی جدید از شرکت‌های آمریکایی فعال در چین که عضو اتاق بازرگانی آمریکا در این کشورند، آنها در چین سخت‌تر پول در می‌آورند و دسترسی به بازار هم هنوز برای آنها یک معضل است.

بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان از بخش تکنولوژی می‌گویند با آنها ناعادلانه برخورد می‌شود، این در حالی است که شرکت‌های آمریکایی این بخش باید رقابت‌پذیری بالایی داشته باشند.

در حالی که چین در درازمدت برای اغلب شرکت‌های آمریکایی یک اولویت باقی می‌ماند، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که چشم‌انداز پیش روی این شرکت‌ها بسیار چالش برانگیز تر از چیزی است که گمان می‌رود.

بیش از نیمی از پاسخ دهندگان می‌گویند تنها در صورتی سرمایه‌گذاری‌های خود را افزایش خواهند داد که بازارها شرایطی مانند آمریکا را فراهم کرده و فضای خود را باز کنند.

در این نظرسنجی ۳۷۰ شرکت آمریکایی فعال در چین شرکت کردند.

در نظرسنجی سریعی که ۱۶۹ عضو اتاق بازرگانی آمریکا در چین، از ۱۷ تا ۲۰ فوریه، در آن شرکت کردند، بیش از نیمی از صاحبان شرکت‌ها گفتند که اگر قبل از ۳۰ آوریل تجارت در چین عادی نشود، درآمد امسال آنها افت خواهد کرد.

۲۱ درصد شرکت‌های آمریکایی اعلام کردند که در سال گذشته درآمد آنها در چین افت کرده است.

تنها ۶۱ درصد از این شرکت‌ها اعلام کردند عملکرد مالی آنها سودآور بوده است. این کمترین درصد در ۲۰ سال اخیری است که این نظرسنجی برگزار می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا