ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

نحوه ضدعفونی کردن گوشی‌های آیفون

به تازگی شرکت اپل به کاربران آیفون نحوه پاکسازی و ضدعفونی کردن گوشی های خود را به منظور مقابله با انتشار ویروس کرونا آموزش داده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تمیز و ضدعفونی کردن گوشی های موبایل بدون شک یکی از مهمترین کارهایی است که افراد این روزها باید به منظور مقابله با انتشار ویروس خطرناک کرونا انجام دهند. معمولاً کارشناسان و پزشکان در توصیه های بهداشتی خود همواره از شست‌وشو و ضدعفونی کردن دستها و صورت افراد و همچنین خودداری از دست زدن به سطوح مختلف در خانه و محل کار و  پرهیز از رفتن به مکان‌های عمومی سخن می گویند، اما شاید کمتر راجع به تمیز کردن گوشی های موبایل که تقریباً همواره در دستان ما قرار دارند و ما در طول روز بارها و بارها به آنها دست میزنیم، سخن گفته شده باشند.

حالا بر اساس گزارشی که در یاهو فاینانس آمده است، شرکت اپل به تازگی خطاب به کاربران گوشی های آیفون راهنمایی های خود را در خصوص تمیز و ضدعفونی کردن گوشی های خود تغییر داده و ضمن تاکید بر لزوم پاکسازی سطوح مختلف گوشی های آیفون از آنها خواسته تا از کارهای غیر معمول که موجب آسیب رساندن به صفحه نمایش و سایر سخت افزارهای گوشی می‌شود جداً خودداری کنند.

همچنین بخوانید

اپل در این گزارش به کاربران آیفون توصیه کرده که آنها می‌توانند گوشی خود را با الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد یا پاک‌کننده کلروکس (Clorox wipe) نیز ضد عفونی کنند.

نکته مهمی که کاربران باید توجه داشته باشند آن است که الکل یا مواد ضدعفونی کننده مجاز را مستقیماً به بر روی سطح و صفحه نمایش گوشی نزنند بلکه یک دستمال نرم از جنس میکروفایبر را آغشته به الکل کنند و آن را بر روی تمامی سطوح گوشی و منافذ آن همچون محل شارژ، هندزفری و لنز دوربین بمالند. بعد از پاک و ضدعفونی کردن گوشی با یک دستمال نرم و خشک دیگر اقدام به خشک کردن گوشی آیفون خود کنند.

اپل همچنین به تمامی کاربران آیفون هشدار داد که به هیچ عنوان از الکل های غیر مجاز ، صنعتی یا قوی‌تر برای ضدعفونی کردن گوشی خود استفاده نکنند چراکه ممکن است این کار آسیب‌های جدی به صفحه نمایش و سایر سخت افزارهای گوشی وارد کند. 

در این گزارش همچنین ذکر شده است کاربران گوشی‌های سری آیفون ۱۱ می‌توانند به راحتی از محلول آب و صابون و یک دستمال نرم و مرطوب استفاده کنند.

پیشتر در گزارش های قبلی از تمامی کاربران گوشی های هوشمند موکداً درخواست شده بود که به هیچ عنوان از الکل های بالای ۵۰ درصد برای ضدعفونی کردن گوشی های خود استفاده نکنند چرا که حسگر اثر انگشت موجود در زیر صفحه نمایش لمسی آن ها آسیب میبیند. اما آنچه که در این گزارش آمده، صرفا دستورالعمل پاکسازی گوشی های آیفون است که از سوی شرکت اپل منتشر شده است. بنابراین سایر برندهای گوشی های هوشمند باید توجه داشته باشند که از الکل های ضعیف تر ( زیر ۵۰ درصد) یا همان محلول آب و صابون برای ضدعفونی کردن دستگاه خود استفاده کنند. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا