بانکبانک و بیمه

روابط کارگزاری ایران با ۲۴۰ بانک خارجی


وزیر اقتصاد گفت: در زمان تحریم‌ها تنها ۳۰ بانک کوچک خارجی با ما ارتباط داشتند اما امروز با بیش از ۲۴۰ بانک خارجی روابط خوبی داریم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)،علی طیب‌نیا صبح امروز در بیست و هفتمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما گفت: این همایش به نهادی موثر برای بحث و گفتگو در زمینه مهمترین مسائل اقتصادی کشور تبدیل شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: سال ۹۶ سال شروع برنامه ششم توسعه است که رشد اقتصادی میانگین ۸ درصدی و نرخ بیکاری تک رقمی و تورم تک رقمی برای این سال هدفگذاری شده است.
وی گفت: در سال گذشته از بحران رکود تورمی که در سالهای ۹۱ و ۹۲ از آن رنج می بردیم رهایی یافتیم.
طیب نیا ادامه داد: از منظر اقدامات کوتاه مدت سال ۹۵ سال رونق غیرتورمی با رشد ۱۲.۵ درصد و تورم ۹ درصد بود که بخش عمده ای از رشد اقتصادی مربوط به افزایش تولید و صادرات گروه نفت بود. با این وجود رشد اقتصادی بدون نفت از منفی ۱.۸ درصد در ماه اول سال به ترتیب به ۲.۹، ۵.۴ و ۵.۶ درصد طی فصول دوم تا چهارم رسیده است.
وی افزود: از منظر بلند مدت سطح پاپین رشد نوسانات شدید و سهم اندک بهره وری در رشد به عارضه ای جدی برای اقتصاد تبدیل شده است. میانگین رشد ۲.۳ درصد نمی تواند نیازهای جامعه را تامین کند و زمینه را برای ریشه کن سازی فرد فراهم کند که برای پایان دادن به‌ آسیب  پذیری و مقام سازی اقتصاد و پایان بیکاری راهی جز جهش به سطوح بالاتر و  پایدار رشد اقتصادی نداریم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه حفظ ثبات و آرامش در اقتصاد مهمترین عامل در رسیدن به رشد اقتصادی است، گفت: اعتماد مردم به دولت مهمترین دستاورد دولت یازدهم بوده است که باید همه دست به دست هم دهیم تا این دستاورد را حفظ کنیم.
وی افزود: از منظر اقتصاد سیاسی رشد و اقتصاد هر کشوری وابسته به سیاست داخلی و خارجی است که از دل واگرایی سیاست داخلی و تنش در سیاست خارجی بی ثباتی و نوسات رشد اقتصاد  پایداری بدست نمی آید.
ادامه دارد…

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا