صنعت، معدن، تجارت

صنایع کوچک با حمایت مالی دولت بازسازی می‌شوند

وزیر صنعت، معدن وتجارت از نوسازی صنایع کوچک با هدف افزایش کارایی و بهره وری و بهینه سازی مصرف انرژی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی محمدرضا نعمت زاده صبح امروز در نشست خبری روز ملی صنعت و معدن با خبرنگاران با ارائه آماری از فعالیت های این وزارتخانه طی ۴ سال گذشته گفت: مراسم روز ملی صنعت و معدن ۱۷ تیرماه برگزار می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شعار استفاده از کالای داخلی و حمایت از تولید ملی گفت: در مراسم امسال روی شاخص هایی مانند استفاده از کالای داخلی، توجه به تولید ملی و نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه اشتغال و تولید تمرکز شده  و با تشکیل یک تیم محتوایی ایده های جدید و عملی طراحی شده است.

وی همچنین گفت: امسال علاوه بر حمایت از صنایع کوچک و متوسط دو کار جدید هم با کمک بانک مرکزی و ستاد اقتصاد مقاومتی انجام دادیم. نخست حمایت مالی از اصناف که از این تسهیلات برخوردار خواهند شد و دیگر نوسازی صنایع کوچک با هدف افزایش کارایی و بهره وری و بهینه سازی مصرف انرژی که درآینده نزدیک ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز قرار است آخرین اصلاحیه این تفاهم نامه را در راستای حمایت از واحدهای صنفی و خدماتی و همچنین نوسازی صنایع امضا کنیم.

نعمت زاده گفت: در زمینه تولید شاهد افزایش هستیم. بخش ساختمان به دلایلی در رکود بوده اما به دلیل تشویق تولیدکنندگان برای صادرات در زمینه مصالح ساختمانی هم نسبت به دوماهه سال گذشته افزایش تولید داشتیم. در کاشی و سرامیک ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشتیم.

وی ادامه داد: در زمینه خودرو که همیشه مورد سوال قرار می گیریم طی سه ماهه سال جاری ۱۴ درصد رشد تولید داشتیم.

ادامه دارد…

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا