انرژی

تمهیدات شرکتهای نفتی برای مقابله با کرونا

شرکته‌ای بزرگ انرژی در آمریکا به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، کارمندان دفتری را به دورکاری فرستادند و چک سلامت کارکنان بخشهای مهم و نقاط دوردست را آغاز کردند.

به گزارش آرمان اقتصادی، شرکتهای BP، اکسون موبیل، کیندر مورگا، موتیوا اینترپرایز و رویال داچ شل به کارکنان غیرضروری خود اعلام کردند از روز دوشنبه وظایفشان را از خانه انجام دهند. شرکتهای شل و شورون چک روزانه سلامت کارکنان و مراجعان را در برخی از تاسیسات مهم آمریکایی خود آغاز کردند.

اما دکلهای فراساحلی، پالایشگاهها و خطوط لوله نیازمند به گروههای حاضر در محل هستند و کارکنان در محیطهای کوچکی کار می کنند که آنها را نسبت به بیماری کووید ۱۹ در معرض آسیب قرار می دهد. چنین فعالیتهایی نمی توانند از راه دور انجام بگیرند و چک سلامتی می تواند مانع از تعطیلی اجباری و اجتناب از ضرر بزرگ یا کمبود داخلی سوخت شود.

همچنین بخوانید

اپیدمی ویروس کرونا بیش از ۱۵۶ هزار نفر در جهان شامل ۲۹۰۰ نفر در آمریکا را مبتلا کرده و بیش از ۵۸۰۰ نفر قربانی در جهان گرفته و تقاضا برای سوخت را در پی تعطیلی مدارس، کلیسها، دفاتر و برخی از فروشگاهها کاهش داده است.

تنها یک مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در یک پالایشگاه آمریکایی مشاهده شده است. شرکت ماراتون پترولیوم که از نظر ظرفیت تولید بزرگترین پالایشگاه آمریکا است، پس از مثبت شدن تست کرونای یکی از کارمندان تاسیسات خود در کارسون کالیفرنیا، برخی از کارکنانش را مرخص کرد.

اما کاهش تقاضا و جنگ قیمتی که باعث افت ۵۰ درصدی قیمتهای نفت در سال میلادی جاری شده، صنعت را در وضعیت دشواری قرار داده است. بسیاری از شرکتهای نفتی برای سپری کردن این وضعیت، به کاهش هزینه و تعدیل کارکنانشان روی آورده اند.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می رود مقررات دورکاری و کاهش سفرهای خودروهای شخصی و هواپیمایی، تقاضای آمریکا برای نفت را امسال حداکثر ۲.۵ میلیون بشکه در روز کاهش دهد و برای کل سال مصرف سوخت خودرو حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا