صنعت، معدن، تجارت

رعایت بهداشت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای جلوگیری از شیوع کرونا

اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مراکز فروشگاهی ملزم به رعایت بهداشت فردی کارکنان و ضدعفونی کردن محیط فروشگاهی هستند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صداوسیما، در این فروشگاه‌ها علاوه بر رعایت بهداشت فردی با ضدعفونی کردن محل کار گامی مهم در راستای حفظ بهداشت عمومی برداشته می‌شود و همه اعضا بر حفظ سلامت مصرف‌کنندگان تاکید می‌کنند.

ضدعفونی کردن سبدهای خرید، استفاده از دستکش‌های یکبار مصرف، ژل شستشوی دست از جمله مواردی است که رعایت می‌شود.

روزانه طی چند نوبت فضای داخلی فروشگاه‌ها، دستگاه‌های پوز، ریل‌های صندوق، مبلمان فروشگاهی و … ضدعفونی می‌شود و از طرفی برای حفظ سلامت شهروندان و کارکنان در محل ورودی تمام شعب محلول‌های مخصوص برای ضدعفونی دست تعبیه و توزیع ماسک و دستکش برای کارکنان و هموطنان نیز در نظر گرفته شده است.

همچنین طبق مصوبات اخیر، تمامی تجهیزات داخل فروشگاه‌ها از جمله درب یخچال‌ها، دسته ترولی‌ها، صندوق فروشگاهی و تمامی سطوح در دسترس در طول روز و به دفعات منظم توسط همکاران ضدعفونی می‌شود تا محیط امن و بهداشتی برای خرید مشتریان ایجاد شود ضمن آنکه به مشتریان برای استفاده از دستکش یکبار مصرف توصیه می‌شود.

همچنین تیم‌های بازرسی نیز با مراجعه حضوری به شعب و همچنین از طریق دوربین‌های مداربسته، دستورالعمل‌های بهداشتی را کنترل می‌کنند.

فروشگاه‌های فعال در حوزه پوشاک عضو اتحادیه کشوری فروشگاه‌های کشوری نیز به منظور تضمین سلامت و تأکید هرچه بیشتر بر کنترل بهداشت عمومی، در فروشگاه‌های خود، دستورالعمل‌های مراقبتی و بهداشتی ویژه‌ای را درحال اجرا دارند.

اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیش از ۵ هزار شعبه در سراسر کشور و فعالیت در حوزه‌های مختلفی از جمله فرش، لوازم خانگی، فست فود و … بر حفظ سلامت مصرف کنندگان تاکید دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا