امور زیربناییراه و ساختمان

در شرایط بحران سلامت، هیچ راهی نباید مسدود شود/ با تجهیز ناوگان، ارزاق اساسی را به موقع توزیع می‌کنیم

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: در اولین نشست اعضای قرارگاه مدیریت بحران بخش راهداری و حمل و نقل بر ضرورت اهتمام جدی این بخش‌ها در خدمات رسانی به مردم با توجه به شرایط حاکم بر سلامت عمومی کشور، تاکید شد.

همچنین بخوانید

 عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا درباره جزئیات برگزاری اولین نشست قرارگاه مدیریت بحران بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه به تلاش شبانه روزی متولیان بهداشت و درمان کشور برای پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا، یک سویی این معضل که معطوف به مردم عزیز کشورمان است، همکاری لازم صورت می‌گیرد، بخش دیگر هم که ارتباط به بخش‌های خدمات رسانی از جمله حمل و نقل و راهداری است که وظایف خود را با رعایت سیاست ها و رویکردهای ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا ادامه می‌‌دهند و ما وظیفه داریم در این شرایط،  بستر حمایت‌های لازم را از تلاشگران این عرصه به عمل آوریم تا ارزاق اساسی و مورد نیاز مردم به موقع به شبکه توزیع فروشگاه و توزیع کنندگان اقلام اساسی برسد.

وی با قدردانی از تمام تلاشگران، عرصه راهداری و حمل و نقل به ویژه رانندگان که به طور شبانه روزی در شرایط حاضر ، به جابجایی کالا و مسافران برای سفر های خیلی ضروری آنها می‌پردازند، ادامه داد: در سالی که گذشت بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شاهد چندین بحران و معضلات طبیعی و غیر طبیعی بوده است که با اراده تلاشگران، به خوبی و یا کمترین تبعات، مدیریت شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ در شرایط امروز هم بخش حمل و نقل، با درک درست و منطقی از شرایط تمامی مساعی خود را برای خدمات رسانی بهینه به مردم، بیش از پیش به کار می‌گیرند و بخش حاکمیتی هم وظیفه خود می‌دانند یا تمام توان حمایت‌های لازم را به عمل آورد و فلسفه وجودی تشکیل این قرارگاه هم بر پایه این دغدغه متولیان وسیاستگذارن وارایه حمایت های خاص از ارایه دهندگان خدمات است.

حسن‌نیا با اشاره به ظرفیت سنجی و شناسایی ظرفیت های نوع کاربری خاص ناوگان در استان‌ها اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در نوع کاربری ناوگان حمل و نقل، ظرفیت ناوگان با کاربری های متعدد از نظر پراکندگی در کشور متفاوت است و لازم است مدیران استان‌ها با شناسایی و راهبری این ناوگان برای هم افزایی در بخش های مورد نیاز در مناطق مختلف با جدیت اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ارائه خدمات به موقع حمل ونقل توامان با حفظ سلامت کارکنان این بخش مورد اننتظار است تا با رعایت اصول بهداشتی،  با دغدغه کمتری به خدمت‌گذاری بپردازند.

حسن نیا با اشاره با ضرورت هوشیاری در حوزه‌های راهداری در راه‌های اصلی – فرعی و روستایی تصریح کرد: در شرایط کنونی باید تلاش کرد هیچ راهی مسدود نشود و تمام توان فکری و عملیاتی قرارگاه برای باز نگهداری راه باشد و با رصد به موقع شرایط جوی و بکار گیری ‌ظرفیت‌های موجود و بالقوه، باید این مهم محقق شود.

گفتنی است قرارگاه مرکزی مدیریت بحران پیش از این، به عنوان قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی فعالیت داشت که به توجه به بحران پیش آمده درحوزه سلامت عمومی کشور و برای عبور از چالش‌های فرارو و متاثر از بحران یاد شده و مدیریت بهینه بخش حمل و نقل، به نام قرارگاه مدیریت بحران تغییر یافت .

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا