انرژی

مصرف ۷۰ درصد برق استان در بخش صنعت/یزدی‌ها دو سوم میانگین کشوری برق مصرف می‌کنند

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد با اشاره به بیشترین مصرف برق استان در بخش صنعت، از استقبال خوب واحدهای صنعتی استان در طرح‌های کاهش پیک بار استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «محمدرضا صحتی» به مناسبت هفته مدیریت مصرف برق در جمع خبرنگاران با اشاره به ۶۲۷ هزار و ۴۵۰ مشترک بهره‌مند از نعمت در برق در استان تا پایان بهار امسال، اظهار کرد: هر چند بیشترین برق مصرفی استان به میزان ۷۰ درصد در بخش صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی این بخش تنها ۱.۸ درصد از مشترکان استان را به خود اختصاص داد و بیشترین مشترکان برق استان یعنی ۸۱.۲ درصد آنها مربوط به بخش خانگی است که ۲۲ درصد مصرف استان را دارند.

وی با اشاره به ۸۰ هزار مشترک برق کشاورزی در استان، ۱۶ درصد از سهم مصرف برق استان را در رابطه با این بخش ذکر کرد.

همچنین بخوانید

صحتی به اوج مصرف برق استان در ماه تابستان سال گذشته اشاره و تصریح کرد: پیک بار سال گذشته استان در بخش توزیع ۷۳۷ و با افزودن صنایع استان ۱۲۳۰ مگاوات بوده است ولی پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به ۱۴۸۰ مگاوات نیز افزایش یابد.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری صنایع استان در موضوع کنترل پیک مصرف استان در سال جاری، از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا را اجرای برنامه ذخیره علمیاتی صنایع و طرح تعطیلات و تعمیرات تعدادی از  آنها ذکر کرد.

وی در این باره به استقبال بسیار خوب صنایع و همچنین بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته  296 واحد صنعتی استان در قالب طرح‌ تعطیلات و تعمیرات مشارکت خوبی با متولیان برق استان داشته‌اند که در این رابطه یک میلیارد و ۸۰۴ میلیون تومان پاداش دریافت کرده‌اند و امسال نیز تاکنون ۲۵۲ واحد صنعتی در این طرح مشارکت کرده‌اند.

مدیر عامل توزیع برق استان تصریح کرد: در سال گذشته افزایش ۳۲ درصدی مشارکت در بخش ذخیره عملیاتی، افزایش ۱۱۳ درصدی در بخش مولدهای خودتامین و افزایش ۷۷ درصدی مشارکت در بخش کشاورزی را شاهد بودیم.

وی در رابطه با بخش کشاورزی و اقدامات صورت گرفته در جهت کاهش پیک بار گفت: پارسال ۷۰۳ کشاورز استان در این مقوله همکاری داشته‌اند که معادل ۳۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده‌اند و امسال نیز تاکنون ۵۰۳ فعال این بخش در قالب توافق‌نامه مشارکت خود را اعلام داشته‌اند.

صحتی در ادامه به برخی اقدامات صورت گرفته برای کاهش پیک بار تابستان امسال در بخش‌های تجاری، خانگی و حتی مدارس اشاره کرد و گفت: البته در حالی که متوسط مصرف برق خانگی در جهان ۹۰۰ کیلووات در ساعت است، این رقم در کشورمان ۲۸۰۰ کیلووات در ساعت ولی در یزد ۱۸۰۰ کیلووات یعنی کمتر از میانگین کشور است.

وی میزان خاموشی استان را به ازای هر مشترک ۸۸ دقیقه خواند و با اشاره به کاهش ۳۸ درصدی خاموشی‌های استان در سال گذشته، گفت: میزان خاموشی در کشور به طور میانگین ۸۰۰ دقیقه برای هر مشترک است.

وی عمده دلایل کاهش خاموشی‌های استان را سرویس و نگهداری مناسب تجهیزات و استفاده از سیستم‌های روز دیسپاچینگ و رفع مشکلات به صورت خط گرم ذکر کرد که استان یزد را از این لحاظ در رتبه برتر کشوری قرار داده است.

مدیر عامل توزیع برق استان با اشاره به بهره‌مندی ۹۹.۸۲ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت برق، تصریح کرد: ۹۲۱ روستا از مجموع ۹۷۳ روستای استان که عمدتا نیز بالای پنج خانوار جمعیت دارند، برقدار هستند.

مدیر عامل توزیع برق یزد درباره ابلاغ کاهش ساعات کار ادارت در ۹ استان کشور از سوی دولت در ماه‌های تیر و مرداد نیز گفت: استانداری یزد نیز ضمن دریافت این ابلاغ، اطلاعات لازم را شرکت توزیع برق درخواست کرده و قرار است در شورای معاونین استانداری موضوع مورد تصمیم‌گیری قرار گیرد.

صحتی در ادامه به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد و در نهایت نیز با حضور خبرنگاران از مرکز دیسپاچینگ این شرکت بازدید به عمل امد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا