بانکبانک و بیمه

بانک‌ها در صورت ضرورت ادغام می‌شوند


قائم مقام بانک مرکزی درباره طرح ادغام بانک ها گفت: ادغام، یکی از بخش های ۱۰ گانه اصلاح نظام بانکی است که در دست رسیدگی بوده و هر زمان که شرایط فراهم باشد، اجرایی می شود.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)، اکبر کمیجانی روز شنبه در حاشیه بیست و هفتمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایرنا درباره اینکه این لوایح چه زمانی به مجلس ارسال می شود، افزود: بانک مرکزی به همراه لوایح دولت، طرح مجلس برای نظام بانکی را نیز در دست رسیدگی دارد.

وی درباره پیش بینی خود از نرخ تورم در سال ۹۶ اظهار داشت: تورم نباید از ۱۰ درصد خیلی فرار برود و فعلا تورم ۱۰ تا ۱۱ درصد را داریم اما ممکن است وضعیت بهبود یابد.
وی ایجاد اطمینان درفضای اقتصادی کشور و تلاش برای مدیریت بازار ارز را در مهار تورم موثر دانست و افزود: با انتخابات دوره دوازده و تشکیل دولت جدید که ادامه دهنده سیاست های اقتصادی دولت یازدهم خواهد بود، وضعیت بهبود می یابد.
کمیجانی درباره اینکه آیا وضع بانک ها و اقتصاد کشور پس از برجام بهتر شده است، گفت: رشد ۶۱.۶ درصدی بخش نفت در سال گذشته نتیجه برجام است.
قائم مقام بانک مرکزی تاکید کرد که درآمدهای ناشی از فروش نفت در دسترسی است و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.
وی درباره طرح ادغام بانک ها نیز گفت: ادغام، یکی از بخش های ۱۰ گانه اصلاح نظام بانکی است که در دست رسیدگی بوده و هر زمان که شرایط فراهم باشد، اجرایی می شود.
وی تاکید کرد: اصلاح، بهبود و بازسازی از دیگر گزینه های مطرح برای اصلاح نظام بانکی است و ادغام تنها در صورتی که ضرورت داشته باشد، مطرح می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا