انرژی

گزارش مدیر عامل شرکت متن از پروژه‌های نفتی در کمیسیون انرژی

مدیر عامل شرکت مهندسی توسعه نفت (متن) با حضور در جلسه کمیسیون انرژی مجلس گزارشی از فعالیت‌ها و پروژههای نفتی این شرکت را ارائه کرد.

اسدالله قره خانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه کمیسیون متبوعش با مدیر عامل شرکت مهندسی توسعه نفت (متن) اظهار کرد: در این جلسه مدیر عامل متن گزارشی را از پروژه‌های نفتی به ویژه در میادین آزادگان شمالی و جنوبی، یاران و همچنین پروژه های بهره برداری شده در زمینه نفت ارائه کرد.

وی افزود: از اجرای این پروژه‌ها تولید حدود ۳۵۰ هزار بشکه نفت در روز را دارند که هدف گذاری دراز مدت این است که به یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

همچنین بخوانید

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: همچنین در این جلسه گزارشی از قراردادهای منعقد شده، پروژه‌های گازی و … ارائه شد.

وی در ادامه بیان کرد: نمایندگان حاضر در کمیسیون نیز سوالات خود را مطرح کردند،  به ویژه این که این شرکت برنامه مدون و زمان بندی شده ای را برای انجام پروژه ها به کمیسیون انرژی ارائه کند تا کمیسیون نیز بتواند نقش نظارتی خود را دنبال کند.

قره خانی همچنین اظهار کرد: تامین منابع مالی پروژه ها از دیگر سوالات نمایندگان بود که این حجم مالی چگونه تامین می شود زیرا صندوق توسعه ملی که توان آن را ندارد از طرفی از طریق اوراق مشارکت نیز تامین آنها سخت است.

وی در ادامه گفت: حوزه فعالیت در میادین مشترک با کشورهای همسایه و مباحث عمرانی و اجتماعی مناطق نفت خیز، استفاده از توان و تولید تجهیزات داخلی و نیز قراردادهای منعقد شده با پیمانکاران داخلی و خارجی از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود.

قره خانی در پایان گفت: نهایتا مقرر شد کمیسیون انرژی بازدیدی از پروژه های شرکت مهندسی توسعه نفت (متن) داشته باشد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا