بورسبورس اوراق

شاخص کل بورس ۱۷۷ واحد افت کرد/ حمایت ضعیف حقوقی‌ها در بورس

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۲۰ مرداد ماه ۹۵، با کاهش ۱۷۷ واحدی به رقم ۷۸ هزار و ۱۹۰ واحد رسید.

شاخص کل‌ هم‌وزن اما با افزایش ۳۴ واحدی عدد ۱۴ هزار و ۴۲۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور اما با کاهش ۱۳۲ واحدی عدد ۸۷ هزار و ۶۶۷ واحد را تجربه کرد.

همچنین بخوانید

شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش ۱۳۳ واحدی به عدد ۵۵هزار و ۳۴۹ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۳۳۸ واحد کاهش به رقم۱۶۷ هزار و ۲۶۹ واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش یک واحدی روی رقم ۸۱۷ واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۵۲ واحد، پتروشیمی جم با ۵۱ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با ۴۱ واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۳۰ واحد، مخابرات ایران با ۲۴ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۲۱ واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را بر این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۳۰۵ میلیارد تومان بالغ شد در حالی که ارزش معاملات بازار نقد از ۱۵۸ میلیارد تومان اندکی فراتر رفت.

در عین حال حجم معاملات سهام در این بازار امروز به ۶۸۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۶۱ هزار و ۶۹۹ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های اعتباری ملل،‌سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب و حق تقدم خرید سهام آن، صندوق سرمایه‌گذاری پارند پایدار سپهر، سرمایه‌گذاری اعتلای البرز، داروسازی فارابی، سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود، اوراق مشارکت سیمان کردستان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند متوقف شد.

امروز همچنین در بازار فرابورس بلوک ۶۹ درصدی توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان به قیمت پایه هر سهم ۱۵۰۰ تومان و بلوک ۲۵.۲۹ درصدی سهام مدیریتی غیرکنترلی مجتمع سیمان غرب آسیا به قیمت پایه ۱۰۳۲ ریال به ازای هر سهم روانه میز فروش این بازار شد که با ادامه رقابت در «حپارسا» تا قیمت ۱۵۰۰ تومان به جلسه معاملاتی بعدی این رقابت موکول شد.

امروز در نماد معاملاتی صنعتی دریایی ایران اندکی بیش از ۲۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان کد به کد شد.

در سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی اما ۱۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴ میلیون سهم میان کدهای درون گروهی منتقل شد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز امروز شاهد معاملات کد به کد ۱۷.۵ میلیون سهمی به ارزش ۸.۵ میلیارد تومان بود.

۸ میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان با معاملات درون گروهی همراه بود.

براساس این گزارش امروز بازار سهام شاهد معاملات کم حجم و آرام در کلیت معاملات تالار شیشه‌ای روبرو بود بازاری که در آستانه رسیدن موعد تسویه معاملات اعتباری کارگزاری‌ها تلاش می‌کرد، تا با شناسایی بازدهی‌ کسب شده در روزهای‌ گذشته به دنبال تامین نقدینگی باشد. با این حال بازار سهام همچنان صنایع پیشرو جا مانده از رکوردشکنی‌های نماگرهای خود را در کانون توجه قرار داده است.

صنایعی همچون فلزات اساسی و معدنی‌ها که پیش از این حقوقی‌ها با جمع‌آوری این سهم‌ها در پرتفوی خود و در دورانی که خودرویی‌ها خودنمایی می‌کردند از جمله این خوش‌بینی‌ها است.

بازار سهام امروز بازاری کم حجم و متعادل بود که در کنار خودنمایی تک سهم‌ها، غلبه عرضه سهام بر تقاضا با هدف تامین نقدینگی برای تسویه معاملات اعتباری در هفته آینده قابل توجه بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا