صنعت، معدن، تجارت

افزایش۱۱۵تنی صادرات میگو به۳ کشور عربی/لبنان در صدر

دبیر کل اتحادیه صادر کنندگان میگوی پرورشی از افزایش صادرات میگوهای پرورشی تولید شده در سال گذشته به کشورهای عربی نظیر لبنان ، عمان و کویت خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، علی اکبر خدایی درباره صادرات میگو به کشورهای عربی در سال گذشته گفت: سال گذشته صادرات میگوی پرورشی به کشورهای عربی در مقایسه با سال ماقبل آن افزایش قابل توجهی داشت که در این میان لبنان بیشترین تقاضا را برای خرید میگوی پرورشی ایران را داشت.

دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان میگوی پروشی اعلام کرد: بر اساس آمار اخذ شده در میان کشورهای عربی، حجم بیشتری از میگوهای پرورشی ایرانی از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی به کویت، لبنان و عمان صادر شده است.

وی ادامه داد: کشورهای عربی نظیر لبنان، کویت و عمان در مجموع با خرید ۹۳۷ تن میگوی پرورشی از ایران، سهم خود را ۱۱۵ تن در مقایسه با سال ماقبل آن افزایش دادند که امید می رود این روند افزایشی همچنان در سالهای بعدی نیز ادامه داشته باشد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران تصریح کرد: از مجموع ۹۳۷ تن میگوی صادر شده به کشورهای مذکور، لبنان با خرید ۵۰۱ تن در صدر کشورهای عربی وارد کننده میگوی پرورشی ایرانی قرار گرفت.

این فعال بخش خصوصی در امر تولید و صادرات میگوی پرورشی اظهار کرد: سال گذشته کشور کویت با واردات ۳۹۰ تن میگوی پرورشی ایرانی در رتبه دوم بین سه کشور عربی که ایران محصولات خود را به آنجا صادر می کند، قرار گرفت.

خدایی در ادامه با اشاره به تقاضای بالای خرید میگوی پرورشی ایرانی از سوی سرمایه گذاران کشورهای اطراف ایران، اذعان داشت: همچنین سهم کشور عمان از واردات میگوی پرورشی ایرانی در سال گذشته ۹۶ تن اعلام شده است.

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران خاطرنشان ساخت: علاوه بر این بر اساس بررسی آمار مذکور صادرات میگو به کشورهای عربی مشخص شد که طی سال گذشته واردات میگوی پرورشی به لبنان در مقایسه با سال ما قبل آن با افزایش همراه بوده است.

این سرمایه گذار بخش خصوصی در صنعت پرورش میگو با اشاره به کیفیت بالای میگوی پرورشی ایران اذعان داشت: با این وجود واردات میگوی پرورشی ایران به کشور عمان در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن با کاهش همراه بوده است.

دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان میگوی پرورشی کشور اظهار امیدواری کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال در صنعت پرورش میگوی ایران، امسال تولید میگو و نیز صادرات این محصول شیلاتی به کشورهای خارجی اعم از اروپایی، عربی و جنوب شرق آسیا افزایش یابد.

به گفته خدایی، صادرات میگو علاوه بر کشورهای عربی به سایر کشورهای بازار هدف از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، چین، هنگ کنگ و روسیه نیز انجام می شود که این امر به تنهایی و با تلاش سرمایه گذاران داخلی فعال در صنعت پرورش میگو صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: با حمایت بخش دولتی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در مسائل مختلف مالی و نیز تامین زیرساختهای لازم برای تولید میگو، مزارع زیر کشت تولید میگو و نیز صادرات آنها در حجم انبوه افزایش خواهد یافت.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا