امور زیربناییراه و ساختمان

واگذاری ۴ هکتار زمین به وزارت بهداشت جهت ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختوابی

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از واگذاری سه قطعه زمین بزرگ در شهر تهران به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت احداث و تکمیل مجموعه های بیمارستانی خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا نگهبان مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص موضوع واگذاری چند قطعه زمین جهت ساخت بیمارستان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: سال گذشته ۴ هکتار زمین جهت احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده است.

وی ادامه داد: این اقدام به لحاظ وسعت واگذاری به قیمت دولتی و کمبود بیمارستان در شرق تهران از اقدامات شاخص وزارت راه و شهرسازی به شمار می آید.

وی تصریح کرد: این واگذاری به دانشگاه شهید بهشتی از دانشگاه های دولتی بوده تا به این طریق هزینه های درمان مردم هم کاهش چشمگیری داشته باشد و هم اینکه ارائه خدمات به صورت حداکثری باشد.

نگهبان افزود: بدون شک ساخت بیمارستان هزار تختخوابی در شرق شهر تهران سبب رفاه چشمگیر در حوزه سلامت شهروندان این منطقه می شود و امیدواریم با ساخت این مجموعه درمانی شاخص های سلامتی در شرق به میزان بالایی بهبود یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان این که شرق تهران به لحاظ داشتن بیمارستان محدودیت داشته و برخلاف شمال، غرب و مرکز تهران سرانه بهداشتی کمتری دارد، گفت: این واگذاری در راستای افزایش سرانه تخت های بیمارستانی در شرق تهران انجام گرفته است.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی از انعقاد یک تفاهمنامه به منظور واگذاری زمین برای ساخت بیمارستان در شمال تهران و در لواسانات خبر داد و گفت: در همین چارچوب ۲.۵ هکتار زمین جهت ساخت بیمارستان در شمیرانات و لواسانات در ضلع شمالی میدان شهرستان لوسانات در حال انجام است.

وی افزود: طبق مذاکرات صورت گرفته هزینه ساخت این بیمارستان توسط خیرین تقبل شده که مراحل پایانی قرارداد واگذاری در حال تکمیل است.

نگهبان با اشاره به اینکه یکی از وظایف ادارات کل راه و شهرسازی استان ها واگذاری زمین جهت افزایش سرانه و شاخص های بهداشتی است، اظهار داشت: در همین چارچوب سومین قطعه واگذار شده طی سال گذشته در راستای اهداف اشاره شده واگذاری ۲ هزار متر زمین در غرب شهر تهران و در منطقه ۲۲ است جهت تکمیل بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب پروفسور سمیعی است.

وی افزود: این زمین همان طور که گفته شد جهت تکمیل مجموعه بیمارستانی ایشان واگذار شده است تا این مجموعه به عنوان تخصصی ترین مرکز جراحی مغز و اعصاب در خاورمیانه آمادگی پذیرایی هموطنان از شهرهای مختلف به تهران را داشته باشد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان گفت: لازم به ذکر است واگذاری این سه قطعه زمین به وزارت بهداشت در شرایطی انجام گرفته است که ذخیره زمین در تهران با محدودیت های زیادی روبه رو است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا