ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

استفاده از برنامه ویدیو کنفرانس گوگل ۲۵ برابر شد

گوگل اعلام کرد که استفاده روزانه کاربران از اپلیکیشن ویدئو کنفرانس اختصاصی این شرکت از زمان شیوع گسترده ویروس کرونا ۲۵ برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا یا بیماری کووید-۱۹ بسیاری از کشورهای جهان با اعلام وضعیت اضطراری قرنطینه و محدودیت های جدی و سخت گیرانه برای رفت و آمد و تردد شهروندان در سطح شهر و کشور، از آنها درخواست کرده اند که در خانه بمانند و تمامی کار و فعالیتهای شغلی خود را به صورت دورکاری با استفاده از رایانه های شخصی خود در منزل انجام دهند. در همین بازه زمانی تمامی مدارس و دانشگاه‌ها نیز در کشورهای درگیر کورونا تعطیل اعلام شد و هم اکنون سیستم های آموزشی به صورت آنلاین و دورادور انجام می شود و معلمان و اساتید از دانش‌آموزان و دانشجویان خود خواسته اند تا با نصب نرم افزار و اپلیکیشن های مورد نیاز همچنان به تعامل و تدریس و آموزش ادامه داده و بدین ترتیب به آنها کمک کنند تا واحدهای درسی خود را با موفقیت پشت سر بگذارند.

یکی از این نرم افزارهای پرکاربرد و مورد استفاده توسط مدارس و دانشگاه های جهان ، نرم افزار ویدئو کنفرانس توسعه داده شده توسط شرکت گوگل تحت عنوان گوگل هنگ اوت میت (Google Hangouts Meet) است که به تازگی این غول تکنولوژی اعلام کرده استفاده کاربران این برنامه از ژانویه ۲۰۲۰ یعنی شیوع گسترده ویروس کرونا و روی آوردن سیستم های آموزشی به تدریس آنلاین و از راه دور ۲۵ برابر شده است.

همچنین بخوانید

این شرکت همچنین اعلام کرده که استفاده روزانه کاربران از اپلیکیشن مذکور که به کاربران امکان برگزاری ویدئو کنفرانس و آموزش از راه دور را می دهد، به طور روزانه همچنان در حال افزایش گزارش شده است.

این نرم افزار که به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار دارد، از زمان شروع گسترده ویروس کرونا و بحران و چالش های جدیدی که برای سیستم های آموزشی در کشورهای مختلف به وجود آورده است تا حد زیادی به تداوم آموزش واحدهای درسی دانش آموزان و دانشجویان در کشور های مختلف کمک به سزایی کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا