بین الملل

قرنطینه هند روزانه ۴ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت می‌زند

طبق گزارش جدید مؤسسه «اکیوت ریتینگ اند ریسرچ» قرنطینه کامل ۲۱ روزه هند که با شیوع سریع ویروس کرونا اعمال شد، منجر به از دست رفتن حدود ۹۸ میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، طبق گزارش جدید مؤسسه «اکیوت ریتینگ اند ریسرچ» قرنطینه کامل ۲۱ روزه هند که با شیوع سریع ویروس کرونا اعمال شد، منجر به از دست رفتن حدود ۹۸ میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد شد.

این مؤسسه اعتبارسنجی اعلام کرد: در حالی که قرار است قرنطینه سراسری هند از ۱۵ آوریل برداشته شود، هنوز ریسک اختلال بلندمدت در فعالیت‌های اقتصادی بسته به شدت اپیدمی کرونا در هند وجود دارد و تداوم این اختلالات عواقب اقتصادی مهمی در هند و جهان خواهد داشت.

اکیوت ریتینگز هشدار داد ریسک رشد اقتصادی منفی در بازه آوریل تا ژوئن آن هم به اندازه ۵ تا ۶ درصد وجود دارد و در ۳ ماهه دوم در بهترین سناریوی ممکن شاهد رشد متوسطی خواهیم بود.

این مؤسسه در بیانیه خود گفت: هر یک روز قرنطینه سراسری هند برای اقتصاد این کشور حدود ۴.۶۴ میلیارد دلار خرج خواهد داشت. تحقیقات ما نشان می‌دهد در بخش‌های حمل‌ونقل، هتل‌داری، رستوران‌داری و املاک ۵۰ درصد از ارزش افزوده ناخالص کاسته خواهد شد. این معادل ۲۲ درصد کل ارزش افزوده ناخالص در هند است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا