صنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

نرخ خرید تضمینی گندم با ۴۷ درصد رشد، ۲۵۰۰ تومان

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از تعیین نرخ ۲۵۰۰ تومانی برای خرید تضمینی گندم در سال جاری خبر داد و گفت: این نرخ نسبت به سال گذشته، ۴۷ درصد رشد داشته است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، یزدان سیف در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: نرخ خرید تضمینی گندم بر اساس تصمیم دولت، ۲۵۰۰ تومان تعیین شده است که این نرخ با ۴۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس، در سال جاری، کار خرید تضمینی گندم در ۱۲۰۰ مرکز در سراسر کشور صورت خواهد گرفت و در عین حال، مراکز خرید گندم در هفت استان گرمسیر، شامل استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای خرید تضمینی گندم بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، تصریح کرد: بر این اساس، ۱۲ هزار میلیارد تومان آن از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها، ۱۱ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات بانک مرکزی و شبکه بانکی و بقیه از محل اعتبارات شرکت بازرگانی دولتی ایران خواهد بود؛ ضمن اینکه باید توجه داشت که نرخ خرید تضمینی گندم در سال ۱۳۹۲ حدود ۵۵۰ تومان بود.

سیف ادامه داد: سال گذشته متوسط انتظار کشاورزان برای دریافت پول خود، از ۲۹ روز سال ۹۷ به ۱۲ روز رسید و امیدواریم این معطلی، امسال کمتر شود؛ این در شرایطی است که در سال ۹۸ حدود ۷ میلیون و ۷۶۱ هزار تن گندم در قالب یک میلیون و ۳۰۰ هزار محموله با متوسط ۶ تن خریداری شد و درآمد متوسط هر کشاورز، قریب به ۳۰ میلیون تومان بود.

وی اظهار داشت: امسال همچنین در بخش خرید کلزا و دانه‌های روغنی ۵۸۰ هزار تن خریداری خواهد شد که این رقم در سال گذشته، ۴۳۱ هزار تن بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا