بین الملل

تعویق اجلاس اضطراری اوپک از دوشنبه به پنج‌شنبه

منابع آگاه خبر دادند که اجلاس مجازی اوپک و متحدان آنکه قرار بود روز دوشنبه برگزار شود با تداوم تنش‌ها بین عربستان و روسیه به تعویق افتاده و حالا احتمالاً قرار است پنج‌شنبه برگزار شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، منابع آگاه خبر دادند که اجلاس مجازی اوپک و متحدان آنکه قرار بود روز دوشنبه برگزار شود با تداوم تنش‌ها بین عربستان و روسیه به تعویق افتاده و حالا احتمالاً قرار است این دیدار در روز پنج‌شنبه برگزار شود.

احتمالاً به تعویق افتادن این دیدار باعث سقوط بازارهای نفت در روز دوشنبه خواهد شد. این در حالی است که در انتهای هفته گذشته با امید به برگزاری این اجلاس و توافق برای کاهش تولید نفت، قیمت‌ها پس از ۵ هفته سقوط متوالی رشد هفتگی ۳۲ درصدی را به ثبت رساندند که این بهترین رشد هفتگی قیمت نفت از ۱۹۸۳ تا کنون بود. قیمت نفت آمریکا ۲۵ درصد در روز پنج‌شنبه جهش کرد و بهترین روز خود در تاریخ را به ثبت رساند و به دنبال آن در روز جمعه هم ۱۲ درصد دیگر جهش کرد.

حالا منابع آگاه از بالا گرفتن تنش‌ها بین روسیه و عربستان خبر می‌دهند.

رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، در سخنرانی روز جمعه خود عربستان را مقصر خارج شدن از توافق ۳ ساله اوپک پلاس دانست و گفت آنها با بالا بردن تولید و ارائه تخفیف در قیمت نفت باعث سقوط بازارها در شرایط شیوع ویروس کرونا و افت تقاضا شده‌اند.

وزیر خارجه عربستان سعودی، فیصل بن فرحان، روز شنبه گفت سخنان پوتین کاملاً عاری از حقیقت است. روز یکشنبه هم وزیر انرژی عربستان عبدالعزیر بن سلمان، گفت سخنان الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، کاملاً اشتباه و بر خلاف حقیقت است. او با رد کردن اینکه عربستان به دنبال آسیب زدن به صنعت نفت شیل آمریکا باشد گفت: عربستان یک سرمایه‌گذار بزرگ در بخش نفتی آمریکا است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا