بورسبورس کالا

حمایت از صنعت زعفران با راه اندازی صندوق زعفران در بورس کالا

نماینده منتخب تربت حیدریه در مجلس یازدهم از امکان راه اندازی صندوق سبدگردان در حوزه زعفران در بورس کالا خبر داد و گفت: با آغاز به کار این صندوق ها شاهد واقعی شدن قیمت زعفران و حمایت از زعفران کاران خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا) و به نقل از کالاخبر، منتخب مردم تربت حیدریه در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی موضوع زعفران را مورد توجه قرار داد و گفت:متاسفانه در حوزه ی زعفران با فقدان تشکل های قوی که کشاورزان و تولید کنندگان را نمایندگی کند ، مواجه هستیم.در حال حاضر تولید کنندگان زعفران نه تنها در شهرستان های زعفران خیز، بلکه در سطح استان و کشور نیز دچار ضعف در تشکل و سازمان دهی هستند.

وی افزود: این موضوع ایجاب می کند که تاسیس یک تشکل رسمی ، قانونی و قدرتمند را را در این قلمرو را دنبال کنیم ؛ تشکلی که از گستره ی لازم برخوردار باشد و دارای قدرت مالی و تصمیم سازی مناسبی باشد.البته هم اکنون شرکت تعاونی زعفرانکاران در حال فعالیت است اما با ضعف های جدی مواجه است و قدرت تاثیرگذاری کافی را ندارد و لازم است تقویت شود.لذا در گام نخست باید اقدام به تشکیل نهادی قدرتمند و فراگیر تحت عنوان تعاونی زعفرانکاران کنیم که قادر به دفاع از منافع زعفرانکاران باشد.

زنگنه در ادامه به موضوع مطالبات کشاورزان از تعاونی روستایی اشاره کرده و گفت: ظاهرا تعاون روستایی بیش از بودجه ی مصوب اقدام به خرید زعفران کرده است و همین موضوع پرداخت مطالبات را با مشکل مواجه ساخته است.البته بر اساس اظهارات مدیران تعاون روستایی ، این مطالبات نهایتا تا خرداد ماه سال جاری پرداخت می شود علاوه براین در قرارداد منعقده میان تعاونی و فروشندگان زعفران زمان پرداخت مطالبات خردادماه تعیین شده است.

نماینده منتخب تربت حیدریه در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی از موافقت بورس کالا با راه اندازی صندوق سبدگردان در حوزه زعفران خبر داد و گفت: تعدادی از شرکت ها نیز برای ایجاد این صندوق ابرار تمایل کرده اند که با موافقت بورس کالا نیز همراه شده است.

وی با تاکید بر اهمیت صندوق ها در صیانت از سرمایه و قیمت زعفران اظهار امیدواری کرد که با آغاز به کار این صندوق ها شاهد واقعی شدن قیمت زعفران خواهیم بود.

زنگنه گفت: پیشنهاد شده است که یکی از این دو صندوق به تولیدکنندگان زعفران اختصاص داده شود بدین ترتیب تولیدکنندگان علاوه بر سود تولید زعفران از منافع این صندوق نیز بهره مند خواهند شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا