بین الملل

انفجار بمب بدهی اقتصاد آمریکا را ویران خواهد کرد

مکس کیسر، تحلیل‌گر و از کهنه‌کاران بازار سهام وال‌استریت معتقد است همانند سال ۲۰۰۸ اقتصاد آمریکا از بدهی سرشار شده و سقوط آن تضمینی است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، مکس کیسر، تحلیل‌گر و از کهنه‌کاران بازار سهام وال‌استریت معتقد است همانند سال ۲۰۰۸ اقتصاد آمریکا از بدهی سرشار شده و سقوط آن تضمینی است.

مکس کیسر می‌گوید به نظر او نرخ بیکاری ۱۵ درصدی و رشد منفی ۳۴ درصدی که توسط گلدمن ساکس برای اقتصاد آمریکا پیش‌بینی شده بود دقیق است.

کیسر گفت: در سال ۲۰۰۸ وقتی باراک اوباما، تیموتی گیتنر، هنگ پاولسون، لری سامرز و سایرین سیستم مالی آمریکا را با بمب‌هایی از بدهی پر کردند، سقوط اقتصاد آمریکا تضمین شده بود.

او گفت: سطح بدهی آمریکا حالا دوباره به مرز انفجار رسیده است.

کیسر ادامه داد: تروریسم اقتصادی ترامپ که نتوانسته به هیچ طریق معناداری به کووید ۱۹ واکنش نشان دهد، حالا به شدت در حال تزریق پول نقد به سیستم مالی آمریکا است.

کیسر می‌گوید: بیکاری شدید و بحران اقتصادی تا زمانی که بانک مرکزی آمریکا اجازه داشته باشد هر چه قدر که دلش بخواهد اسکناس جدید بی‌ارزش چاپ کند، ادامه خواهد داشت. اسکناس‌هایی که پشتوانه آنها به جای دلار حالا اخاذی و راهزنی بین‌المللی است.

کیسر پیش‌بینی کرد که بخش‌هایی از اقتصاد آمریکا که با تعاملات انسانی سروکار دارند، بیشترین آسیب را از پاندمی ویروس کرونا خواهند دید.

این اقتصاددان در انتها پیش‌بینی کرد که پایان بحران اقتصادی آمریکا وقتی خواهد رسید که تراز مالی (میزان اوراق قرضه خریداری شده) فدرال‌رزرو به ۱۰۰ درصد سطح تولید ناخالص داخلی آمریکا (۲۰ تریلیون دلار) برسد. این در حالی است که تراز مالی فدرال رزرو در حال حاضر به ۵ تریلیون دلار رسیده است و بنابراین من پیش‌بینی می‌کنم این بانک ۱۵ تریلیون دلار دیگر برای خرید اوراق دلار چاپ کند تا با تزریق آنها به بازارهای مالی، این بازارها آرام شوند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا