صنعت، معدن، تجارت

برنامه‌های وزارت صمت در ۷ محور و ۴۰ پروژه تدوین شد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌های این وزارتخانه در سال ۹۹ در ۷ محور اصلی و ۴۰ پروژه عملیاتی تدوین شده که به زودی ابلاغ خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صمت، سعید زرندی در جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در تدوین برنامه از صاحب نظران، اقتصاددانان، تشکل‌های تخصصی و انجمن‌ها نظرخواهی صورت گرفت تا در تدوین برنامه استفاده شود.

وی افزود: در این برنامه، شرایط موجود اقتصادی کشور و الزامات تحقق آن دیده شده است و تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان فروردین ماه آن را نهایی و بطور رسمی ابلاغ نمائیم.

معاون طرح و برنامه گفت: بخشی از این برنامه ادامه و تکمیل اقدامات و فعالیت‌های سال گذشته وزارتخانه است که با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی توضیح داد: مهمترین جهت گیری در سال ۹۹ نهضت ساخت داخل، توسعه صادراتی، تمرکز بر صنایع پیشران، هدایت سرمایه‌های مردمی به سوی تولید و.. می‌باشد.

زرندی تصریح کرد: توسعه ساخت داخل، مدیریت واردات، توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه فناوری و محصولات دانش بنیان، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک از جمله محورهای برنامه‌های سال ۹۹ است.

معاون طرح و برنامه افزود: پروژه‌هایی مثل توسعه تجارت الکترونیک و تکمیل زنجیره تولید از موضوعات با اهمیتی است که در سال ۹۹ بطور ویژه به آن پرداخته خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این برنامه میزان مورد نیاز تسهیلات ریالی و ارزی و الزاماتی در بخش‌های مالیاتی، بیمه‌ای و… در راستای تحقق این برنامه‌ها بطور شفاف دیده شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا