بین الملل

صادرات لوازم پزشکی کلیدی چین به ۱.۵ میلیارد دلار جهش کرد

در حالی که شیوع ویروس کرونا در اروپا و آمریکا شدت گرفته است، مرکز قبلی شیوع این بیماری یعنی چین، توانسته است بیش از ۱.۴۵ میلیارد دلار لوازم پزشکی به سایر کشورهای جهان صادر کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که شیوع ویروس کرونا در اروپا و آمریکا شدت گرفته است، مرکز قبلی شیوع این بیماری یعنی چین، توانسته است بیش از ۱.۴۵ میلیارد دلار (۱۰.۲ میلیارد یوآن) لوازم پزشکی به سایر کشورهای جهان برای مقابله با ویروس کرونا صادر کند.

طبق داده‌های اداره کل کالای چین، این صادرات کلیدی شامل میلیاردها ماسک، میلیون‌ها لباس محافظ و دماسنج‌های مادون قرمز و ۱۶ هزار دستگاه اکسیژن، ظرف ۱ ماه از ۱ مارس تا ۴ آوریل به کشورهای جهان ارسال شده‌اند.

طبق اعلام وزارت تجارت چین، صادرات تجهیزات پزشکی در حال افزایش است و دولت نمی‌خواهد برای صادرات محموله‌های حیاتی محدودیتی وضع کند. تا روز شنبه این هفته، ۵۴ کشور و ۳ سازمان بین‌المللی برای واردات محصولات پزشکی چین با پکن قرارداد بسته‌اند.

این وزارتخانه در واکنش به گزارشاتی از اینکه برخی کشورهای اروپایی محصولات معیوب پزشکی دریافت کرده‌اند اعلام کرد هر تولیدکننده چینی که در حال ارسال کالاهایی معیوب به خارج مشاهده شود با مجازاتی بسیار شدید روبرو خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا