بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

مجمع سالانه سامان کیش برگزار شد

مجموع عمومی عادی به طور سالانه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا در کشور با حضور سهامداران عمده و هیات رییسه در دفتر شرکت تشکیل جلسه داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی پرداخت الکترونیک سامان، مباحث این جلسه به طور کامل و زنده همه برای سهامداران به طور زنده از دو کانال رسمی شرکت در آپارات و اینستاگرام پخش شد. این جلسه با حضور ۷۸ درصد نماینده از سهامداران عمده آغاز شد.

در همان ابتدا، پس از نمایش فیلمی از عملکرد موثر شرکت پرداخت الکترونیک سامان، در حوزه پرداخت، اصغر اطمینان معاون مالی این شرکت، در مورد عملکرد سال مالی ۹۸ این شرکت در مجمع این طور توضیح داد و ضمن اشاره به سابقه‌ی شرکت گفت: تیرماه ۱۳۹۶ درخواست ورود به بورس و تبدیل شرکت به سهامی عام داده شد. در خرداد ماه سال ۹۷ نماد «سپ» برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه شد.

به گفته او، در حال حاضر نیز سرمایه شرکت ۳۰۰ میلیارد تومان است و بازدهی سهام «سپ» در شش ماهه اخیر تا پیش از برگزاری مجمع  ۷۷ درصد بوده است و از تاریخ پذیرش تا پیش از مجمع بازدهی ۲۷۳ درصد را رقم زده است.

اطمینان در ادامه به عملکرد مقایسه‌ای شرکت به نسبت سال مالی ۹۷ پرداخت و گفت: تعداد تراکنش های انجام شده کارتخوان ۳۵ درصد رشد داشته که میزان رشد صنعت ۲۶ درصد بوده است.

همچنین تعداد تراکنش‌های موبایل رشد ۴۰ درصد  داشته و در بخش تراکنش‌های اینترنتی رشد ۱۷ درصدی به نسبت سال مالی ۹۷ در شرکت عملیاتی شده است. «سپ» سهم ۱۸.۶۸ درصدی از کل بازار را در صنعت پرداخت در اختیار دارد و در جایگاه دوم قرار دارد.

به گفته معاون مالی سپ، در سال ۹۸ تعداد کارتخوان‌های منصوبه رشد داشت و افزایش بهره‌وری در کارتخوان‌های منصوبه از برنامه‌های ماست. از طرفی شاهد رشد ۵۷ درصدی مبلغ تراکنش‌ها در سال مالی مورد گزارش بودیم این در صورتی است که رشد صنعت در این حوزه در حدود ۲۷ درصد بوده است.

اطمینان ادامه داد: در حوزه تراکنش اینترنتی از صنعت عقب‌تر بودیم و در حدود ۱۷ درصد رشد تراکنش داشتیم  که در برنامه سال ۹۹ در نظر داریم با برنامه‌هایی که در دستور کار است این رشد را با افزایش بیشتری همراه کنیم.

اطمینان به فعالیت شرکت در حوزه صدور کارت نیز اشاره داشت و گفت: در سال مالی ۹۸ علی رغم کاهش ۱۵ درصدی در حوزه صدور کارت رشد ۳۰ درصدی مبلغ صدور کارت را شاهد بودیم. از اقداماتی که عملیاتی شد نیز اقدام جهت خرید رول دستگاه بود که با توجه به رشد قیمت ارز شاهد افزایش قیمت رول بودیم و رسیدهای خروجی از دستگاه‌ها را مدیریت کردیم و به قطعات ۵ سانتیمتری تبدیل کردیم که تاثیر قابل توجهی بر کاهش هزینه در این بخش را شامل شد.

او در مورد سود شرکت هم گفت: در سال مالی ۹۸ سود شرکت اصلی ۸۱۲ ریال بود و سود تلفیقی ما ۶۸۰ ریال بود. با توجه به گزارش قرائت شده و مباحث مطروحه در این جلسه، مجمع در پایان پس از تصویب صورت‌های مالی سال مالی ۱۳۹۸ شرکت و پس از توضیح آثار احتمالی ویروس کرونا بر رشد اقتصاد و کسب و کارها به لزوم باقی ماندن نقدینگی در شرکت اشاره داشتند و در نهایت  ۱۰ درصد قانونی برای تقسیم پیشنهاد و نهایتا در حدود ۳۰ درصد از سود قابل تقسیم شرکت (۶۸ تومان) معادل ۲۰ تومان به ازای هر سهم تقسیم شد.

بنا بر این گزارش، تقسیم سود سهامداران حقیقی که تا تاریخ ۱۳۹۹.۰۱.۱۸ سهامدار سپ بودند، به دلیل حفظ قوانین و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا سود سهام هر سهامدار معادل ۲۰۰ ریال در تاریخ ۲۵ فروردین ماه سال جاری از طریق سامانه سجام پرداخت می شود.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا