امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رکورد خرید مرغ مازاد از تولیدکنندگان شکسته شد/آغاز صادرات بزودی

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه رکورد خرید مرغ از مرغداران طی روزهای اخیر شکسته شده است از آغاز صادرات مرغ طی ۱۰ روز آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسن عباسی معروفان با بیان مطالب فوق افزود: طرح ضربتی خرید مرغ از مرغداران با تمام توان در حال اجرا است به نحوی که در ۴۵ روز گذشته بیش از ۶۵۰۰۰ تن مرغ از مرغداران به صورت نقدی خریداری و ذخیره سازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای جوجه ریزی مرغداران از ۶ ماه قبل آغاز شده بود تا برای ایام پایانی سال ۱۴۰ میلیون جوجه ریزی انجام شود؛ اما با شیوع ویروس کرونا مصرف مرغ در رستوران‌ها؛ تالارهای عروسی و سلف سرویس‌های دانشگاه به صفر رسیده است و بخشی از مرغ تولیدی بدون خریدار ماند.

معروفان افزود: به نسبت سال گذشته در ایام پایانی سال ۴۰ درصد کاهش مصرف مرغ داشتیم که آن ۴۰ درصد را شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و به عنوان ذخایراستراتژیک نگهداری خواهد کرد تا در شرایط لازم مورد استفاده قرار گیرد

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در ادامه گفت: در دوره اول امسال برنامه ریزی ها برای ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه خواهد بود تا هم نیاز بازار رفع شود و هم مرغداران نگرانی از بابت تولید بدون خریدار نداشته باشند.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام به صادرات مرغ نیز اشاره کرد و افزود: با مصوبه ستاد ملی تنظیم بازار تعرفه ۵ هزار تومانی هر کیلو مرغ برای صادرات حذف و از ۱۰ روز آینده صادرات مرغ به کشورهای همسایه آغاز خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا