انرژی

نگران سیلاب نباشید

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: تمام اقدامات لازم برای مهار سیلاب های احتمالی اندیشیده شده و آن طور که سازمان هواشناسی اعلام کرده تا دو هفته آتی بارندگی های شدیدی نخواهیم داشت.

محمد حاج رسولیها در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت مخازن سدهای کشور نسبت به سال گذشته اظهار کرد: به لحاظ حجمی ۳۴ میلیارد متر مکعب آب در مخازن سدها وجود دارد که این عدد نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کمتر است با این شرایط که ورودی سدها نیز نسبت به سال قبل کمتر بوده است.

وی با بیان اینکه ورودی به سدها بیشتر از ۳۱ میلیارد متر مکعب نبوده و این در حالی است که سال گذشته در همین زمان ۴۷ میلیارد ورودی داشتیم و می توان گفت که تقریبا ۱۶ میلیارد سال گذشته ورودی آب به سدها بیشتر بوده است، تاکید کرد: در حال حاضر مخازن سدها شرایط خوبی دارند.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه به لحاظ کنترل، پایداری و آمادگی برای سیلاب تمامی مخازن و سد ها کنترل شده است و حجم مناسب برای ذخیره سیلاب وجود دارد، اظهار کرد:  امیدواریم که پراکندگی بارش ها در بالادست سدها صورت بگیرد تا بتوانیم از این نعمت استفاده کنیم و بارش ها در دشت ها و پایین دست نباشد چرا که در آن مکان ها ابزاری برای جمع آوری و ذخیره نداریم.

حاج رسولیها در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی کدام استان ها بیشتر در معرض سیلاب های جدی هستند، گفت: نمی توان شدت و مدت بارش های بهاره را در دراز مدت پیش بینی کرد اما معمولا استان های شمالی کشور در این فصول نسبت به سایر مناطق بیشتر در معرض سیلاب هستند.

وی با بیان اینکه نگرانی برای سیلاب در کشور وجود ندارد، گفت طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی برای دو هفته آتی بارندگی های حادی نخواهیم داشت و در آخرین اطلاعاتی که داده شده بارندگی های هفته آینده ماکسیمم ۱۰۰ میلی متر بالاتر نبوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا