امور زیربناییراه و ساختمان

بارش برف و تگرگ در مناطق سردسیر/پیش بینی بارش تگرگ و وزش باد شدید برای تهران

هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه بارش‌ها طی ۳ روز آینده خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی کشور طی امروز و روزهای آینده پرداخت و گفت: طی ۳ روز آینده، در اغلب مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف رخ می دهد.

رفیعی ادامه داد: امروز شدت بار‌ش‌ها در استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، کرمان، همدان، قزوین، کرمان، البرز، تهران، غرب سمنان، مرکزی، شمال ایلام، لرستان، نوار غربی اصفهان، شمال شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد خواهد بود.

وی اضافه کرد: فردا نیز بیشترین شدت بارش‌ها در استان‌های لرستان، نوار غربی اصفهان، شمال شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال استان فارس، همدان، مرکزی، البرز و تهران خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت هوای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آتی را نیز این گونه پیش بینی کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال غرب کشور، دامنه‌های زاگرس جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور شاهد بارش باران خواهیم بود.

وی اظهار کرد: امروز برای نوار شمالی کشور و فردا برای دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور افزایش دما بین ۱۰ تا ۱۲ درجه رخ می دهد.طی ۳ روز آینده نیز خلیج فارس و تنگه هرمز متلاطم پیش بینی شده اند.

او درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: تهران نیز امروز در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید را خواهد داشت.همچنین احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد. پیش بینی می شود حداکثر دمای تهران امروز به ۸ درجه بالای صفر برسد و حداقل دما نیز امروز صبح ۳ درجه بالای صفر ثبت شد و فردا به ۴ درجه خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی گرمترین و سردترین مراکز استان ها را این گونه برشمرد و گفت: بجنورد و اردبیل با ۴ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بوشهر و اهواز با دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا