بین الملل

کرونا نیم میلیارد نفر دیگر در جهان را دچار فقر می‌کند

مطالعات انجام شده توسط دانشگاه سازمان ملل نشان داد که پاندمی ویروس کرونا می‌تواند ۴۲۰ تا ۵۸۰ میلیون نفر دیگر را در جهان به زیر خط فقر بفرستد، که این معادل ۸ درصد جمعیت جهان است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، مطالعات انجام شده توسط دانشگاه سازمان ملل نشان داد که پاندمی ویروس کرونا می‌تواند ۴۲۰ تا ۵۸۰ میلیون نفر دیگر را در جهان به زیر خط فقر بفرستد، که این معادل ۸ درصد جمعیت جهان است.

محققان در این تحقیق محاسبات خود را بر اساس بدترین سناریوی ممکن انجام داده‌اند که طی آن ۲۰ درصد از درآمد افراد یا مصرف آنها در جهان کاسته می‌شود. همچنین ۳ خط فقر جهانی زندگی در زیر ۱.۹۰ دلار، ۳.۲۰ دلار یا ۵.۵۰ دلار در روز، در نظر گرفته شده است.

خط فقر بالایی به معنای این است که نیمی از جمعیت ۷.۸ میلیارد نفری جهان در پایان پاندمی به زیر خط فقر می‌روند. طبق آخرین آمار در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳.۴ میلیارد نفر با کمتر از ۵.۵۰ دلار در روز زندگی می‌کردند.

نویسندگان این تحقیق در این مقاله که روز پنج‌شنبه منتشر شد هشدار دادند: حتی در بهترین سناریو که در آن ۵ درصد از درآمد افراد یا مصرف آنها کاسته می‌شود، با بدترین افزایش فقر در جهان از ۱۹۹۰ تا کنون روبرو می‌شویم. در این حالت ۱۳۵ میلیون نفر یا ۲ درصد از جمعیت جهان به زیر خط فقر می‌روند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا