ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

استفاده از "زوم" ممنوع!

گوگل به دنبال افشای اطلاعات خصوصی برخی از کاربران اپلیکیشن زوم (Zoom)، استفاده از این برنامه را برای کارمندانش ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پس از آن که خبر افشای هزاران فایل از تماس‌های ویدئویی کاربران اپلیکیشن زوم در فضای مجازی منتشر شد و جنجال های بسیاری را در خصوص امنیت ضعیف آن و عدم رعایت و حفظ حریم خصوصی کاربران به راه انداخت، حالا به نظر می‌رسد که شرکت گوگل با انتشار بیانیه ای جدید استفاده از اپلیکیشن زوم (Zoom) را برای کارمندانش ممنوع کرده است.

با توجه به شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا، اعلام قرنطینه و محدودیت های جدی و سخت گیرانه برای تعداد شهروندان در کشورهای مختلف جهان که همگی به خانه نشینی بالغ بر نصف جمعیت جهان منجر شده است، تعداد کاربران اپلیکیشن زوم به میزان قابل توجهی و به طور ناگهانی افزایش پیدا کرد. این اپلیکیشن به کاربران امکان برقراری تماس تصویری و ویدئویی را می داد که سرعت و کیفیت آن از بسیاری دیگر از اپلیکیشن های موجود بالاتر بود.

همچنین بخوانید

اما حدود یک هفته پیش بود که اخباری مبنی بر افشای هزاران فایل از تماس‌های ویدئویی کاربران اپلیکیشن زوم و دسترسی اشخاص ثالث در محیط وب به مکالمات جلسات و کنفرانس های ویدیویی برگزار شده بر روی این پلتفرم منتشر شد، به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری نشان دهنده ضعف امنیتی و عدم حفظ حریم خصوصی کاربران بود.

طبق وب سایت the verge ، گفته می‌شود گوگل هفته گذشته به دنبال انتشار خبر مذکور ، برای تمامی کارکنانش یک ایمیل فرستاده که در آن ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن زوم را عنوان کرده است.

اپلیکیشن Zoom که طبق جدیدترین آمارهای منتشر شده تعداد کاربرانش تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و اعلام قرنطینه و دورکاری در سراسر جهان از روزانه ۲۰۰ میلیون نفر نیز عبور کرد، تمامی فایلهای ویدئویی ذخیره شده را به طور کاملاً یکسان نام‌گذاری می‌کند. حالا این نگرانی به وجود آمده است که وجود و انتشار فایل‌های تماس های ویدئویی کاربران در باکت های محافظت نشده سرویسهای مبتنی بر وب آمازون (Amazon Web Services) امکان دسترسی به آنها را از طریق جستجوی آنلاین برای افراد در فضای مجازی فراهم می کند. این در حالیست که باکت های مذکور در حالت پیش فرض قفل دارند اما ممکن است شماری از کاربران بتوانند قفل آن را برداشته و آنها را با عناوین و مقاصد مختلف به اشتراک بگذارند. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا